درمان جوش با عسل | آیا عسل برای درمان جوش صورت مفید است؟

بسیاری از ما برای درمان و از بین بردن جوش‌های صورتمان دست یه درمان‌های مختلفی زده‌ایم. استفاده از دارو‚ ماسک‚ درمان‌ها و ماسک‌های خانگی از روش‌هایی است که ممکن است همه ما حداقل یک بار امتحان کرده باشیم. یکی از موادی که همه ما بارها و بارها از فواید و خواص آن شنیده‌ایم عسل است. همانطور که می‌دانید عسل ماده‌ای است که در بسیاری از ماسک‌های پوستی استفاده می‌شود و استفاده از آن برای سلامت پوست توصیه شده. اما آیا عسل برای درمان جوش صورت مفید است؟ در این مقاله از ویژگی‌های عسل می‌گوییم و روش‌هایی برای درمان جوش با عسل را آموزش خواهیم داد.

درمان جوش با عسل
از بین بردن جوش با عسل

آیا عسل برای درمان جوش صورت مفید است؟

شاید بارها درباره فواید ماسک‌های عسل مطالبی شنیده و خوانده باشید. عسل به علت خاصیت ضد باکتری دارد و می‌تواند برای از بین بردن قرمزی جوش‌ها‚ تورم و التهابات مفید باشد. ماسک‌های مختلفی که توسط عسل ساخته می‌شوند می‌تواند برای درمان جوش و آکنه و همچنین تقویت پوست مورد استفاده قرار گیرند.

همچنین از دیگر مواردی که عسل می‌تواند در درمان آن‌ها تاثیر داشته باشد‚ سوختگی و زخم است و می‌تواند مانع رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها شود. باید بدانید که استفاده از عسل رطوبت پوست شما را از بین نمی‌برد و در نتیجه منجر به خشکی پوست نخواهد شد. مزیت دیگری که می‌توان مخصوصا در قسمت مومی عسل به آن اشاره کرد خواص ضد پیری و شاداب سازی پوست می‌باشد. همچنین عسل دارای خواص نرم کنندگی مو‚ درمان چین و چروک صورت‚ بالم لب و بسیاری خواص دیگر می‌باشد.

نکته مهمی برای استفاده از عسل باید به یاد داشته باشید این است که نمی‌توان از عسل برای درمان همه پوست‌ها استفاده کرد. به عنوان مثال شاید استفاده از عسل و دیگر فراورده‌های زنبور برای پوست‌های حساس محرک باشد. پس در صورتی که به عسل آلرژی دارید هرگز از این ماسک‌های عسل استفاده نکنید. می‌توانید برای اطمینان پیدا کردن از این مورد عسل را و همچنین ماسک مورد نظر را به صورت جداگانه روی یک نقطه از صورت خود تست کنید.

بیشتر بخوانید : درمان خانگی سریع برای جوش صورت

درمان جوش با عسل

برای درمان جوش با عسل و از بین بردن جوش‌های صورت با این ماده مفید ماسک‌های مختلفی وجود دارد. ساخت این ماسک‌ها در خانه و با موادی که در هر خانه‌ای وجود دارد امکانپذیر است. درمان خانگی با عسل و ساخت این ماسک‌ها تاثیر قابل توجهی در درمان جوش صورت با عسل خواهد داشت. در ادامه چند ماسک خانگی با عسل را به شما آموزش خواهیم داد.

باید بدانید که خواص مهمی از جمله خاصیت ضد باکتری بودن عسل در عسل خام وجود دارد. برای درمان جوش‌ها باید از عسل خام استفاده کنید. به این دلیل که خاصیت آنتی باکتریال عسل غیر خام در روند پردازش آن از بین رفته است. پس توصیه می‌شود که از عسل خام برای پوست استفاده نمایید.

 

درمان جوش با عسل
درمان جوش صورت با عسل

درمان جوش با ماسک عسل

همانطور که گفته شد عسل دارای خاصیت آنتی باکتریال و ضد التهابی است. استفاده از عسل به تنهایی به عنوان ماسک صورت می‌تواند باکتری‌هایی که موجب ایجاد جوش روی صورت می‌شوند را از بین برده و منافذ را پاکسازی کند. برای این کار تنها یک لایه عسل را روی صورت خود بمالید. پس از نیم ساعت با آب ولرم عسل را از روی پوست خود بشویید. می‌توانید هر روز از این روش درمان پوست استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید : حجامت برای حل مشکل جوش صورت

ماسک عسل و سیب

برای تهیه این ماسک شما به یک عدد سیب‚ عسل و آب ولرم احتیاج دارید. در ابتدای کار دانه‌های سیب را جدا کنید و آن را داخل مخلوط کن بریزید تا کاملا له شوند. سپس ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید. البته میزان عسل را باید با توجه به اندازه سیب مشخص کنید. به صورتی که ترکیب عسل با سیب حالت خمیری به خود بگیرد. پس از اضافه کردن عسل به سیب‚ آن‌ها را خوب مخلوط کنید و سپس ۵ تا ۱۰ دقیقه به آن استراحت دهید.

پس از انجام مراحل بالا نوبت به استفاده از ماسک می‌رسد. شما باید ماسک را روی سطح پوست صورت خود بمالید و پس از ۵ تا ۱۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک عسل و آلوئه ورا

از دیگر ماسک‌هایی که برای محافطت از پوست و درمان جوش با عسل مورد استفاده قرار می‌گیرد‚ ماسک آلوئه ورا و عسل است. مواد اولیه لازم برای ساخت این ماسک پالپ آلوئه ورا و عسل خام است. شما باید یک قاشق غذاخوری از پالپ آلوئه ورا را با یک قاشق غذا خوری عسل خام مخلوط کنید و ده دقیقه صبر کنید تا خمیر استراحت کند. سپس آن را روی پوست خود بمالید.

این ماسک به علت داشتن آلوئه ورا از خواص این گیاه نیز بهره می‌برد که با خواص آنتی اکسیدانی عسل ترکیب شده و یک ماسک مفید و مغذی برای پوست را تشکیل می‌دهند.

این ماسک برای افرادی با پوست‌های حساس می‌تواند مفید باشد. البته که برای اطمینان حاصل کردن از عدم آلرژی حتما هر ماسک را بعد از تهیه و پیش از مصرف روی یک نقطه از صورت خود تست کنید.

درمان جوش با عسل
اموزش ماسک عسل

ماسک عسل و دارچین

موادلازم برای تهیه این ماسک عسل و پودر دارچین می‌باشد. میزان دارچین بستگی به این دارد که شما برای چه اندازه از پوستتان می‌خواهید ماسک بزنید. به هر صورت این ماسک باید حالت خمیری شکل به خود بگیرد. این مواد را با هم ترکیب کنید و آن را به ناحیه مورد نظر از پوست صورتتان بمالید. این ماسک می‌تواند یک شب تا صبح روی پوست شما بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. از این ماسک می‌توانید هفته‌ای یک بار استفاده نمایید.

پیش از استفاده از این ماسک حتما آن را در جایی تست کنید. به این دلیل که برخی افراد به دارچین حساسیت دارند و این ماسک می‌تواند پوست این افراد دچار سوزش‚ خارش و … شود.

بیشتر بخوانید: اگر جوش های صورت شما با درمان های خانگی و دارو رفع نشد به شما جدیدترین متد های درمان جوش را معرفی می کنیم.

 

سعی کنید ماسک‌ها را پس از آماده سازی‚ مصرف نمایید. به این دلیل که استفاده ماسک‌ها به صورت تازه تاثیر بیشتر و نتیجه بهتری خواهد داشت.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

درشت کردن چشم با آرایش

11 ترفند درشت کردن چشم با آرایش

چشم های بزرگ در نوع خود زیبا هستند و یک موهبت الهی محسوب می شوند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *