حل مشکل تاری دوربین گوشی های سامسونگ

یکی از مشکلات جدید و شایع درباره گوشی های سامسونگ به خصوص سری های جدید تاری دوربین و به اصطلاح blury بودن آن هاست.در این مشکل ظاهرا سیستم Auto focus وظیفه خودشو به درستی انجام نمیدهد و موجب گرفتن تصاویر تار و بی فایده می شود همانند آنچه در تصویر می بینید.در این پست دیجی مگ قصد دارد تا تمام روش هایی که برای حل این مشکل بکار می آید را بیان کند.

علت تاری دوربین گوشی

شاید مشکلات تاری دوربین گوشی اعصاب خورد کن باشند ولی مغمولا به سادگی برطرف می شوند.در اکثر مواقع این مشلات در رده مشکلات نرم افزاری قرار دارند یعنی دوربین فیزیکی مشکلی ندارد بلکه این نرم افزار است که به درستی نمی تواند دوربین را مدیریت کند.

 

۱- برای تاری دوربین گوشی خودتان فوکوس را تنظیم کنید!

تقریبا می توان گفت تمام گوشی ها بصورت خودکار focus را تنظیم می کنند و از تاری عکس جلوگیری می کنند ولی زمانی که این قابلیت نرم افزاری با مشکل رو به رو شود باید خودتان دست به کار شوید.شما می توانید از طریق گزینه عکس برداری پیشرفته خودتان همه چیز را تحت کنترل بگیرید و با کمی تمرین یاد می گیرید که حتی از قبل هم بهتر عکس بگیرید.

 

۲-نرم افزار دوربین را ریبوت کنید تا تاری دوربین گوشی برطرف شود.

روشن و خاموش کردن گوشی سامسونگی شما می تواند بعضی وقتا مشکلات را حل کند ولی اگر همچنان این مشکل برقرار بود باید نرم افزار دوربین را ریست کنید. بدین منظور وارد تنظیمات گوشی شوید و سپس در قسمت برنامه ها دوربین را پیدا کنید و در سمت پایین بر روی force stop بزنید.سپس دوباره وارد دوربین شوید.

 

۳-برنامه ها را به روز نگه دارید

متاستفانه اکثر کاربران اندروید نمی دانند که بروز رسانی و آپدیت کردن نرم افزار های گوشی نقش مهمی در حل مشکلات خواهد داشت. توسعه دهندگان و برنامه نویسان سامسونگ و گوگل همیشه خدمات و برنامه های خودشان را زیر نظر دارند؛ تا به محض وجود مشکل برای حل آن چاره بیابند و با منتشر کردن بروزرسانی آن را از بین ببرند.برای بروز رسانی برنامه دوربین گوشی می توانید از play store و یا از galaxy store کمک بگیرید. اصولا با این روش مشکل تاری دوربین گوشی حل می شود.

 

۴-سیستم گوشی را بروز رسانی کنید

وقتی همچنان مشکل دوربین باقی است بهتر است از بروز بودن نرم افزار اصلی گوشی هم اطمینان حاصل فرمایید.سعی کنید هر چند وقت یک بار بروز رسانی های گوشی خودتان را بررسی کنید این موضوع از لحاظ امنیتی هم حایز اهمیت است.برای بروز رسانی وارد تنظیمات و بروز رسانی گوشی شوید.

 

۵-بازگشت به تنظیمات کارخانه

آخرین راه که همیشه راه گشا بوده بازگشت به تنظیمات کارخانه و اصلاحا factory reset بوده.

اگر شماهم راه حل هایی لذای بر طرف کردن تاری دوربین گوشی پیدا کردید در بخش دیدگاه ها منتظر شماییم.

 

منبع:دیجی مگ

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

بهترین پاوربانک های موجود در ایران مناسب سفر

تمام شدن باتری می تواند مشکل بزرگی باشد، به خصوص زمانی که ممکن است به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *