جاهای زیبا و دیدنی شهرکرد

شهرکرد دارای جاذبه‌های طبیعی فراوان و چشم‌اندازهای مسحورکننده است و می‌توان نام آن را در لیست مقاصد اصلی گردشگران ایران ثبت کرد. این شهر نیز جزو بلندترین شهرهای ایران محسوب می‌شود. در ادامه، با نیمه شب همراه باشید تا جاهای زیبا و دیدنی شهرکرد را به شما معرفی ‌کنیم.

آبشار زردلیمه (بوینه)

آبشار زردلیمه، آبشاری بسیار زیبا و بکر است و یکی از جاهای زیبا و دیدنی شهرکرد است که میان کوه‌های سر به آسمان کشیده زاگرس و در راه کوچ عشایر در ۸۴ کیلومتری شهرکرد جای گرفته است. وجود مراتع سرسبز و آثار تاریخی و باستانی نظیر پل خدا آفرین، ایل راه باستانی و سنگ حجاری شده ۶ هزار ساله، این ناحیه را به یکی از زیباترین نقاط گردشگری ایران و شهرکرد تبدیل کرده است.

جاهای زیبا و دیدنی شهرکرد- آبشار

قلعه جونقان

در ۴۵ کیلومتری این شهر، می توانید به تماشای یکی از جاهای دیدنی اطراف شهرکرد بروید. در استان چهارمحال بختیاری قلعه جونقان یا قلعه سردار اسعد بختیاری قرار دارد. این قلعه ی تاریخی در سال ۱۳۱۸ هجری قمری به منظور سکونت «علی قلی خان سردار اسعد بختیاری» ساخته شده و مساحت آن برابر ۱۴ هزار متر مربع است. بسیاری از مورخین معتقدند که نقشه های اولیه انقلاب مشروطه از همین قلعه شکل گرفته اند.

جاهای زیبا و دیدنی شهرکرد

پل زمان‌ خان سامان

پل زمان‌ خان سامان در نزدیکی شهر سامان در ۲۰ کیلومتری شهرکرد و روی رودخانه زیبای زاینده‌رود به دستور یکی از روسای عشایر به نام «زمانخان» به‌صورت دو دهنه هشت متری بنا شده است.

جاهای زیبا و دیدنی شهرکرد-پل زمان‌ خان سامان

خانه ستوده چالشتری

این خانه یا قلعه، یادگاری از دوران حکومت صفویه و قاجار محسوب می شود. مکانی تاریخی که در حال حاضر از آن به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در شهرکرد نام می برند. خانه ستوده چالشتری علاوه بر داشتن معماری زیبا، از سه موزه آثار سنگی، موزه کار و زندگی یا همان موزه مردم‌شناسی نیز تشکیل شده است. یکی از مهمترین و معروف ترین قسمت های قلعه چالشتری، بخش حاکم نشین آن بوده که همچنان سالم باقی مانده است.

جاهای زیبا و دیدنی شهرکرد

شیر سنگی (بردشیر)

شیر سنگی از نمادهای مردمان لُر بختیاری است که آن را روی قبر بزرگان و نامداران این ایل گذاشته‌اند. در گویش بختیاری این مجسمه‌ها را «برد شیر» می‌نامند. جالب است بدانید که این نماد علاوه بر این تندیس‌ها، در قالب گلیم و گبه‌هایی که بختیاری‌ها می‌بافند نیز وجود دارد.

شیر سنگی (بردشیر)

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

فستیوال تومارولند

فستیوال تومارولند دبی چیست و زمان برگزاری آن

فستیوال تومارولند در شروع کووید-19 لغو شد، اما تیم جشنواره راه امن جدیدی برای سرگرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *