کدام تیم ها می توانند به نیمه نهایی جام جهانی راه پیدا کنند؟

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ۲۹ آبان آغاز شده و این رویداد بزرگ هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد دلار را بر دست این جزیره قرار داده است. با وجود این که قطر هزینه بسیار زیادی برای برگزاری این رقابت ها کرده است ولی تا به امروز شایعه ها و اتفاقات عجیبی افتاده است که هزینه کرد این کشور را تحت شعاع قرار داده است. بسیاری از دوست داران ورزش جام جهانی را به عنوان بزرگترین اتفاق ورزشی در سرتاسر دنیا معرفی می کنند که بیش از ۲ میلیارد نفر فینال آن را به صورت زنده مشاهده می‌کنند.

تحت تاثیر محبوبیت این بازی است که بسیاری از افراد دوست دارند پیش از آغاز این رقابت ها نظرات کارشناسان در مورد تیم های مختلف را ارزیابی کرده و خودشان در جمع های دوستانه و فامیلی بررسی کنند قهرمانی این رقابت ها چه تیمی خواهد شد. در این مقاله قصد داریم همراه با شما نگاهی به قدرتمندترین تیم‌های انداخته تا شانس پیروزی آنها را مورد ارزیابی قرار دهیم بر اساس رقابت هایی که تا بدین جا صورت گرفته تیم ملی اسپانیا ، انگلستان و برزیل بیشترین شانس را برای قهرمانی در این رقابت ها دارا می باشند.

پیش بینی جام جهانی

پیش بینی ابر کامپیوتر از جام جهانی 2022

از جام جهانی ۲۰۱۴ به بعد که دانشگاه های مختلف با استفاده از ابر رایانه ها تلاش کردند پیش بینی جام جهانی دقیقی را بر اساس الگوریتم های ریاضی به مردم ارائه دهند. جام جهانی ۲۰۱۴ این پیش بینی تا حد زیادی درست از آب درآمد و کارشناسان دانشگاه هاروارد آرژانتین را به عنوان شانس اول قهرمانی در نظر گرفته بودند که نزدیک به ۷۸ درصد تمام بازی ها را به درستی پیش بینی کرده بودند. در صورت اینکه ماریو گوتزه در وقت‌های اضافه گل پیروزی آلمان را به ثمر نمی رساند آرژانتین قهرمانی رقابت‌های اعلام می‌شد و این پیش بینی ۸۳ درصد درست عمل می‌کرد.

پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ دانشگاه کلمبیا آمریکا تصمیم گرفت با استفاده از شبیه سازی بیش از هزار رقابت تخمین بزند کدام تیم ها در بین چهار تیم قرار خواهد گرفت و شانس بیشتری برای بالا بردن جام طلایی دارا می باشند. در اولین تخمینی که این ابر رایانه انجام داد عنوان شد فرانسه به دلیل در اختیار داشتن بازیکنان کلیدی مانند کریم بنزما و پل پوگبا شانس بسیار بالایی برای قهرمانی در این رقابت‌ها دارا می باشد. ولی پس از مصدومیت های پی در پی های بازیکنان اصلی تیم ملی فرانسه این ابررایانه یکبار دیگر تمامی بازی ها را شبیه سازی کرد و عنوان نمود که انگلستان و برزیل به فینال این رقابت ها خواهند رسید و در نهایت شانس برزیل برای قهرمانی در این رقابت ها بیشتر از انگلستان خواهد بود.

 

پیش بینی کارشناسان حوزه فوتبال

خبرنگاران و کارشناسان حوزه ورزشی پیش از آغاز جام جهانی تخمین زده بودند شانس اسپانیا و برزیل برای حضور در فینال برابر می باشد ولی به دلیل تجربه بازیکنان برزیل در رقابت های جام جهانی این تیم می‌تواند شانس بهتری برای حضور در فینال داشته و عنوان قهرمانی را کسب کند. انگلستان نیز که در بخش دیگر جدول قرار گرفته است تیم یک میلیارد دلاری در اختیار دارد که در هر بازی می‌تواند حریفان خود را به زانو در بیاورد. از این رو ۱۹۰ کارشناس ورزشی تخمین زده اند در رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ بیشترین شانس برای حضور در فینال به انگلستان و برزیل اختصاص دارد و ما میتوانیم رقابت  دو کشور دنیا که خود را زادگاه فوتبال می نامند مشاهده کنیم. این دو تیم محبوب از جام جهانی ۱۹۶۶ به بعد هیچ وقت در رقابت های رسمی مقابل یکدیگر قرار نگرفته اند و این مسئله می‌تواند برای انگلستان بسیار جذاب باشد.

 

عوامل موثر در موفقیت تیم های ملی در جام جهانی

در بحث موفقیت تیم های ملی در جام جهانی عوامل متعددی می تواند بر روی نتیجه نهایی تاثیرگذار باشد. یکی از این عوامل بحث آمادگی جسمی و بدنی بازیکنان کلیدی است که تاثیر بسزایی بر روی نتیجه نهایی دارد. به عنوان مثال پیش از آغاز این دوره از رقابت ها تیم ملی فرانسه شانس اول قهرمانی بود ولی پس از مشکلات آماده سازی بازیکنان بسیاری از آن ها مصدوم شدند و همین مسئله شانس قهرمانی آن ها را به شدت کاهش داد.

نکته بعدی که می تواند قهرمان را مشخص کند آمادگی ذهنی بازیکنان است. تته مربی کنونی تیم ملی برزیل عنوان کرده است تنها دلیلی که سبب شد این تیم نتواند به چهار تیم برتر جام 2018 صعود کند عدم آمادگی ذهنی بازیکنان بود. در جام های جهانی بازیکنانی که در این صطح بازی می کنند باید از نظر ذهنی ، روحی و جسمی به سطحی از آمادگی برسند که بتوانند فشار روانی موجود را تحمل کرده و در شرایط حساس با خلاقیت آن را به مزیت رقابتی تبدیل کنند. ما ایرانی ها طعم تلخ عدم آمادگی روحی و ذهنی را در بازی با پرتغال تجربه کردیم که مهدی طارمی نتوانست موقعیت 100 درصد را به گل تبدیل کند.

 

درباره‌ی زهرا علیون

همچنین ببینید

بهترین گل‌زن فوتبال در تاریخ

بهترین گل‌زن های تاریخ فوتبال

در اینجا قید شده است که چه کسی بهترین گل‌زن تاریخ فوتبال جهان است. آنها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *