موثر ترین روش های کاهش درد پریود


پریود یکی از مسائلی است که خانم ها از سن بلوغ تا اواخر دوران میان سالی با آن دست و پنجه نرم می کنند. گاهی پریود با دردهای سرسام آوری همراه است که از سطح تحمل فرد فراتر می رود. به همین دلیل خانم ها باید روش های کاهش درد پریود را بدانند تا از مصرف بیش از حد مسکن ها خودداری کنند. در این مقاله تعدادی از موثر ترین روش های کاهش درد پریود را به شما معرفی خواهیم کرد.

علت درد پریود

به هنگام پریود در اثر انقباض دیواره های رحم و فشردگی عروق، میزان اکسیژن رسانی کاهش می یابد و همین موضوع موجب ایجاد درد می شود. همچنین هورمون هایی که در هنگام پریود ترشح می شوند در تشدید این درد بی تاثیر نیستند و حتی موجب بروز علائمی همچون حالت تهوع، سردرد های شدید، اسهال و استفراغ می شوند.

روش های کاهش درد پریود

گرم کردن برای تسکین درد قاعدگی

گرم کردن نواحی شکم و کمر یکی از موثر ترین روش های کاهش درد پریود است. کیسه های آب گرم بهترین گزینه برای این کار هستند. همچنین می توانید از دوش آب گرم برای گرم نگه داشتن بدن خود استفاده کنید. البته در صورتی که پریود شما از روز دوم گذشته باشد. تا از بروز عفونت جلوگیری شود.


استراحت کافی در هنگام پریود

به هنگام پریود خصوصا روزهای ابتدایی دوره، از انجام هرگونه کار سنگین خودداری کنید و سعی کنید ساعات استراحت خود را افزایش دهید. خواب کافی و منظم می تواند به کاهش درد شما کمک کند.

تغذیه مناسب

رعایت اصول تغذیه در دوران قاعدگی یکی از نکات دیگری است که همه خانم ها باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند. مصرف میوه و سبزی کافی به طور روزانه و کاهش مصرف غذاهای تند و محرک خصوصا کافئین از مواردی است که به شما پیشنهاد می شود. همچنین نوشیدن بیشتر آب می تواند به شما کمک کند که قاعدگی آرام تری داشته باشید.

ورزش های سبک و کاهش درد پریود

انجام ورزش های سبک همچون حرکات کششی و یوگا می تواند سبب افزایش جریان خون شما و در نهایت کاهش دردتان شود. سعی کنید تا حد امکان از ورزش های سنگین در روزهای اول دوره قاعدگی بپرهیزید و به انجام حرکات آرام کششی بپردازید و پیاده روی کنید.


در مواردی درد پریود بیش از حد تحمل فرد زیاد می شود و راهی جز مصرف مسکن نیست. چرا که این دردهای خیلی شدید عوارضی برای بدن دارند. مسکن های سبک مثل استامینوفن می توانند گزینه خوبی برای مصرف روزانه در دوران پریود‌ باشند. اما مسکن های قوی تری وجود دارند که در صورت تشدید درد می توانید از آنها استفاده کنید؛
ایبوپروفن: این مسکن یک داروی ضد التهاب است. به همین دلیل یک مسکن عالی برای درد پریود به شمار می رود. اما مصرف بیش از حد آن سبب ایجاد مشکلاتی برگشت ناپذیر همچون سکته مغزی می شود.
ناپروکسن: این مسکن نیز یک داروی ضد التهاب قوی است که درد های شدید پریود را مهار کرده و خاصیت آرام بخشی نیز دارد.

ماساژ برای کاهش درد پریود

ماساژ دادن نواحی دردمند با روغن هایی همچون روغن زیتون و بادام می تواند موجب گرم شدن آن ناحیه و در نتیجه تسکین درد شود. مدت زمان ماساژ بین ۱۰ الی ۲۰ دقیقه به طور مداوم می باشد.

دمنوش های تسکین دهنده درد پریود

برخی دمنوش ها خاصیت تسکین دهنده و آرام بخش دارند که می توانند بهترین گزینه برای زمان پریود خانم ها باشند. دمنوش هایی همچون دمنوش بابونه، زعفران، رازیانه و دارچین که از خاصیت تسکین بخشیدن برخوردار هستند می توانند به کاهش درد و بی قراری های آن دوره کمک کنند. در یکی از مقالات سایت ما می توانید اطلاعاتی در رابطه با چند دمنوش جادویی با خواص فوق العاده کسب کنید.

برای خواندن سایر مقالات مرتبط اینجا کلیک کنید.

درباره‌ی شادی

همچنین ببینید

ادکلن‌های معروف زنانه

امروزه خوشبو بودن و داشتن خط بوی فوق‌العاده جذاب به یکی از دغدغه‌های اصلی خانم‌ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *