ویزای جاب سیکر آلمان، فرصت 6 ماهه اقامت

ویزای جاب سیکر مناسب کسانی است که قبل از مهاجرت کاری، موفق به یافتن موقعیت شغلی نشده و حالا قصد دارند تا با رفتن به آلمان، شانس خود را برای پیدا کردن کار امتحان کنند. کشور آلمان این امکان را فراهم کرده تا افرادی که از طریق پلتفرم‌های کاریابی، جاب آفر و … شغل مناسب خود را پیدا نکرده‌اند، به صورت حضوری برای این کار اقدام کنند. با داشتن این ویزا برای مدت معینی می‌توانید در آلمان اقامت داشته و در این مدت، برای یافتن موقعیت شغل مورد نظر خود اقدام کنید. اگر شما نیز با شرایط مشابهی روبرو بوده و می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره ویزای جاب سیکر آلمان کسب کنید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

ویزای جاب سیکر آلمان چیست؟

ویزای جستجوی کار یا همان ویزای جاب سیکر آلمان از آگوست سال 2012 معرفی شد. به عقیده بسیاری، این ویزا یک ابتکار خلاقانه از سوی دولت این کشور برای کمک به شهروندان کشورهای غیراتحادیه اروپا جهت ورود به آلمان بود. البته این اقدام به جبران کمبود نیروی متخصص در حوزه‌های شغلی مختلف نیز کمک می‌کند.

ویزای جاب سیکر، نوعی مجوز اقامت موقت 6 ماهه است که می‌توانید از طریق آن به آلمان رفته و کار پیدا کنید. پس از دریافت مجوز جاب سیکر آلمان و یافتن شغل مورد نظرتان نیز می‌توانید درخواست ویزای کار بدهید. همچنین با اخذ ویزای کار آلمان می‌توانید به طور دائم در این کشور زندگی و کار کنید. به عبارت دیگر، پس از دریافت ویزای جاب سیکر مجوز کار به شما داده نمی‌شود، بلکه طبق مدت اعتبار این ویزا می‌توانید به دنبال کار در این کشور باشید.

توجه داشته باشید که مجوز اقامت برای دارندگان ویزای جاب سیکر قابل تمدید نیست. همچنین اگر در این مدت شغلی مطابق با شرایط خود پیدا کرده‌اید، می توانید برای کارت آبی اتحادیه اروپا یا اجازه اقامت برای متخصصان واجد شرایط درخواست دهید.

شرایط اولیه دریافت ویزای جاب سیکر آلمان

متقاضیان ویزای جاب سیکر آلمان باید برای واجد شرایط بودن جهت اخذ این ویزا، باید معیارهای مشخصی را داشته باشند. این معیارها عبارت است از:

  • داشتن مدرک آموزش حرفه‌ای، لیسانس یا فوق لیسانس از دانشگاه‌های آلمان یا مدرک خارجی معادل‌سازی شده
  • تجربه کاری مرتبط به مدت 5 سال در حوزه تخصصی یا تحصیلی
  • داشتن بیمه مسافرتی یا پزشکی برای کل مدت اقامت موقت خود در آلمان (تا زمان اخذ مجوز کار)
  • اثبات تمکن مالی و بودجه کافی برای پوشش کل مدت اقامت در آلمان
  • توانایی و تسلط کافی به زبان آلمانی (برای اخذ ویزا، تسلط به زبان انگلیسی کافی است اما دانش زبان آلمانی یک مزیت قابل توجه برای شما خواهد بود)

مدارک مورد نیاز ویزای جستجوی کار آلمان

مانند تمام ویزاهای دیگر، برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان نیز باید مدارکی را ارائه دهید. این مدارک عبارت است از:

  • فرم درخواست ویزا
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • سه قطعه عکس پاسپورتی مشابه و باکیفیت
  • مدرک نشان دهنده محل اقامت در آلمان در طول مدت جستجوی کار
  • گواهی بیمه درمانی خریداری شده
  • انگیزه‌نامه شامل؛ هدف از سفر، نحوه برنامه ریزی برای یافتن شغل و برنامه‌های شغلی جایگزین
  • مدارک و گواهی نشان‌دهنده تجربیات کار قبلی یا اثبات صلاحیت علمی، شامل؛ مدرک تحصیلی یا هر مدرک دیگر نشان دهنده صلاحیت علمی از یک دانشگاه آلمانی یا غیر آلمانی
  • رزومه حرفه‌ای (CV)
  • اثبات منابع مالی شامل یکی از موارد زیر؛
    • صورت حساب بانکی
    • نامه حمایت توسط شخص دیگر
    • ترکیبی از دو مورد قبلی
    • یک حساب بانکی مسدود شده

توجه داشته باشید که تمامی مدارک ذکر شده باید به زبان آلمانی یا انگلیسی ارائه شده و یا با یک نسخه ترجمه شده توسط مترجمی که توسط سفارت به رسمیت شناخته شده باشد، ارائه شود. کلیه اسناد رسمی نیز باید به صورت ترجمه، تایید شده و قانونی ارائه شود. هرگونه اشکالی در این مدارک ممکن است منجر به رد درخواست ویزا شود.

همچنین این مدارک ممکن است بسته به سفارت یا کنسولگری تغییر کرده و مدارک بیشتری از شما خواسته شود. برای اطلاع از لیست دقیق مدارک مورد نیاز، می‌توانید از وکلای مهاجرتی باتجربه کمک بگیرید. وکلای مهاجرتی موسسه پارسی کانادا با سابقه و تجربه درخشان خود می‌توانند بهترین انتخاب برای شما باشند.

مراحل درخواست ویزای جستجوی کار آلمان

روش درخواست ویزای جاب سیکر آلمان بسیار شبیه به مراحل درخواست سایر انواع ویزای این کشور است. برای درخواست ویزای جستجوی کار آلمان، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تکمیل فرم درخواست ویزای جستجوی کار آلمان

فرم درخواست ویزا به صورت آنلاین به شما ارائه شده و باید آن را به درستی تکمیل کنید. پس از تکمیل فرم به صورت آنلاین، از آن پرینت گرفته و سپس امضا کنید.

  1. تعیین وقت ملاقات سفارت

پس از تکمیل فرم، می‌توانید یک قرار مصاحبه را از طریق وب سایت سفارت آلمان ترتیب دهید. این قرار ملاقات و تعیین نوبت برای شما ممکن است تا سه ماه طول بکشد. اگر باید در زمان مشخصی به آلمان بروید، سعی کنید حتماً این تأخیر را در نظر بگیرید. در روز ملاقات نیز سعی کنید به موقع و سر ساعت معین در سفارت حضور پیدا کنید.

  1. تکمیل مدارک مورد نیاز

مدارکی که در بالا به آن اشاره کردیم، اصلی‌ترین مواردی است که باید برای درخواست ویزای خود ارائه دهید. سعی کنید تمام این مدارک را از بررسی کرده و آن‌ها را به درستی و کامل تحویل دهید.

  1. پرداخت هزینه‌ها

در نهایت، باید هزینه اخذ ویزای جاب سیکر آلمان را بپردازید. این هزینه بابت پردازش درخواست و مدارک شما دریافت شده و در صورت رد ویزا، امکان بازگشت آن وجود ندارد.

جمع‌بندی نهایی

اگر از طریق وب سایت‌های کاریابی و یا روش‌های دیگر موفق به یافتن شغل نشدید، از طریق ویزای جاب سیکر آلمان اقدام کنید. این ویزا یک مجوز اقامت موقت 6 ماهه است که می‌توانید از طریق آن به آلمان رفته و کار پیدا کنید. در این مطلب هرآنچه درباره ویزای جاب سیکر آلمان لازم است بدانید را بررسی کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این ویزا، می‌توانید با کارشناسان مجموعه پارسی کانادا در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید در وب سایت این مجموعه به آدرس parsicanada.com ، آخرین اطلاعات درباره شیوه‌های مهاجرتی را بررسی کنید.

درباره‌ی زهرا علیون

همچنین ببینید

چرا زنان در ایران به حقوق و دستمزد کم قانع می شوند؟

مشاهدات نشان می دهد که بخش خصوصی تمایل بیشتری برای استخدام زنان دارد و تعداد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *