معرفی کتاب «شدن» میشل اوباما

سلام امروز ویژه علاقمندان کتاب و کتابخوانی یک کتاب جدید آماده نموده ایم تحت عنوان شدن از میشل اوباما که بر آن شدیم تا در این مطلب به معرفی کامل کتاب شدن میشل اوباما پردازیم امیدواریم از این مطلب بهره ببرید.
کتاب شدن یا Becoming خاطرات میشل اوباما بانوی اول سابق ایالات متحده است که در سال 2018 منتشر شده است.
در این کتاب زندگینامه نویسنده به عنوان یک تجربه عمیقا شخصی توصیف شده است.
این کتاب در مورد زندگی او از دوران کودکی تا بزرگسالی ، و همچنین زمان حضورش در کاخ سفید ، فعالیت های بهداشت عمومی و نقش او به عنوان یک مادر صحبت می کند. این کتاب توسط کراون منتشر شده و به 24 زبان منتشر شده است.
همچنین از این کتاب یک میلیون نسخه به First Book ، که یک سازمان غیرانتفاعی آمریکایی است و کتابها را به کودکان ارائه می دهد ، اهدا شد.
این کتاب با فروش بیش از دو میلیون نسخه در 15 روز پس از انتشار رکورددار ، پر فروش ترین کتاب منتشر شده در ایالات متحده در سال 2018 بود.
و همچنین کتابی بود 448 صفحه ای که در 13 نوامبر 2018 منتشر شد.
معرفی کتاب «شدن» میشل اوباما
معرفی کتاب «شدن» میشل اوباما
خلاصه کتاب «شدن» میشل اوباما
میشل اوباما ، بانوی اول سابق ، در کتاب جدید خود با عنوان “شدن” ، درباره ناامیدی عمیق ناشی از سو تفاهم – از اینکه با نقش “یک زن سیاه پوست عصبانی” گره خورده است ، می نویسد.
او در مورد ناراحتی خود که یک زن پر تحرک بود می نویسد که معرفی او نه از طریق فعالیتهای خود بلکه فقط از طریق ارتباط با یک مرد قدرتمند صورت گرفت. او در مورد قدرت در روایت داستان خود و با شرایط خود ، می نویسد.
بنابراین شاید این یک کنایه بی رحمانه باشد که اولین عناوین مربوط به کتاب اوباما در مورد عصبانیت وی از ترامپ بوده است. و این بدان دلیل است که ترامپ ،در خاطرات او ، تکه ای از آن خاطرات را اشغال می کند و صفحاتی از کتاب به این موضوع اختصاص یافته است .
این کتاب با 24 فصل (به علاوه یک دیباچه و یک پایان نامه) به سه بخش تبدیل شدن به من ، تبدیل شدن به ما و بیشتر شدن تقسیم شده است.
این کتاب با ترسیم مقدمه ای ، زمینه را برای افتتاح داستان میشل اوباما فراهم می کند.
Becoming Me یا شدن ردیابی زندگی اولیه اوباما که در جنوب شیکاگو به همراه پدر و مادرش – فریزر و ماریان رابینسون – در یک آپارتمان در طبقه بالا رشد کرده بود است .
وی در آنجا اولین درس های پیانوی خود را فرا گرفت و یاد گرفت که یک دختر مستقل تحت مراقبت والدین خود باشد.
در آنجا ، اوباما با برادرش کریگ یک اتاق خواب مشترمعرفی کتاب «شدن» میشل اوباماک داشت.
این کتاب از تحصیلات وی در دانشگاه پرینستون و دانشکده حقوق هاروارد ، تا اوایل کار خود به عنوان وکیل در شرکت حقوقی سیدلی آستین و جایی که با باراک اوباما ملاقات کرد ، ادامه دارد.
در حالی که این بخش به طور قابل توجهی در مورد تجربه اوباما و سیدلی آستین صحبت می کند ، اما تجربیات دانشکده حقوق هاروارد در آن به مقدار بسیار ناچیز ذکر شده است.
معرفی کتاب «شدن» میشل اوباما
تبدیل شدن به ما از ابتدای رابطه عاشقانه اوباما و به دنبال ازدواج آنها و آغاز فعالیت سیاسی وی در سنای ایالت ایلینوی انجام می شود.
در این بخش همچنین “تغییر مسیر” شغلی اوباما از شرکت های قانونی به قلمرو غیرانتفاعی آمده است و وی در حالی که دخترانش را بزرگ می کرد و در رویدادهای سیاسی فعالیت می کرد ،به کار خود ادامه داد و به تدریج درگیر مبارزات انتخاباتی همسرش شد.
این کتاب در واقع داستانی است در مورد چگونگی تبدیل شدن(میشل اوباما) به او  – یک وکیل بسیار ماهر ، یک کارمند عمومی ، یک مدیر بیمارستان ، یک مادر محافظت کار سرسخت ، یک همسر فداکار – و سپس ادامه داستان تلاشی است برای حفظ این هویت ، حفظ یک زندگی نیمه عاقلانه ، که وی اجازه داد این زندگی توسط سیاست ربوده شود.
این کتاب، توازن اوباما بین موقعیت او به عنوان اولین بانوی اول آمریکایی آفریقایی تبار ایالات متحده آمریکا ، وظایف مادرانه و تعهدات زناشویی را تقسیم می کند. این بخش از کتاب با شب انتخابات در سال 2008 و هنگامی که باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شد ، پایان یافت.
معرفی کتاب «شدن» میشل اوباما
بخش بیشتر شدن کتاب یا به عبارتی بخش پایانی کتاب ،توجه خوانندگان را جلب می کند به ریاست جمهوری باراک اوباما ، تمرکز میشل اوباما در مبارزات انتخاباتی “بیا حرکت کنیم” و نقش “مادر اصلی” برای دو دخترش – مالیا و ساشا اوباما ، همراه با سایر جنبه های زندگی اوباما.
در Epilogue در مورد آخرین روز حضور اوباما در کاخ سفید صحبت شده است که همراه با مراسم تحلیف دونالد ترامپ و تأملات میشل اوباما در مورد خوش بینی نسبت به آینده همراه بود. او همچنین در این بخش عدم تمایل خود برای کاندیداتوری را ابراز می کند.
معرفی کتاب «شدن» میشل اوباما
میزان فروش کتاب «شدن» میشل اوباما
 این کتاب با نسخه های جلد گالینگور ، صوتی و کتاب های الکترونیکی ، در ایالات متحده و کانادا در روز اول حدود 725،000 نسخه فروخته است و این آماری پرفروش برای یک کتاب در سال 2018 است.
بارنز و نوبل گزارش دادند که فروش کتاب Becoming  یا شدن در هفته اول فروش، از حد استاندارد فراتر رفته و فروشی بیشتری از سایر کتب ویژه بزرگسالان در سال 2015 را به خود اختصاص داده است.
طبق پیش بینی نیویورک تایمز ، تا نوامبر سال 2020 این کتاب “14 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخت ، از جمله بیش از 8 میلیون در ایالات متحده و کانادا”.
بازخوردهای کتاب «شدن» میشل اوباما
وب سایت Book Marks گزارش داد كه 18٪ از منتقدان، این كتاب را “كاملاً خوب” ارزیابی كرده اند ، در حالی كه 73٪ از منتقدان بر اساس 22 نمونه بررسی ، برداشتهای “مثبتی” را از این کتاب اعلام كرده اند.
هانا جیوگریس ، نویسنده ای از روزنامه آتلانتیک ، از کلمات “تازه ” و “چشمگیر” برای توصیف این کتاب استفاده کرده است.
در سال 2020 ، نسخه کتاب صوتی « شدن » برنده جایزه گرمی بهترین کتاب صوتی شد و از طرف انجمن کتابخانه های آمریکا به عنوان یکی از ده کتاب صوتی عالی و شگفت انگیز بزرگسالان انتخاب شد.
این کتاب مناسب چه افرادی است؟
این کتاب از آنجایی که سراسر آن تلاشی است برای بهبودی و ارتقا ، بنابرین می تواند راهنما و چراغ راهی باشد برای همه ی کسانی که به دنبال موفقیت هستند مخصوصا بانوان همان طور که در بخشی از این کتاب آمده است که
… زنان برای دیده شدن در جامعه باید حسابی تلاش کنند.

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

بهترین رمان های جهان

معرفی بهترین رمان های جهان

بهترین رمان های جهان کدام هستند؟ اگر قصد مطالعه یک رمان جذاب را داشته باشید، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *