گچبری به سبک کلاسیک و معرفی استاد گچبری تهران

گچبری یکی از با ارزش‌ترین هنرهایی است که برای زیباسازی خانه‌ها بکار می‌رود. هنر گچبری بسیار وسیع است و به سبک‌های گوناگونی انجام می‌شود. گچبری کلاسیک یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های هنر گچبری است که ظاهری بسیار مجلل دارد و شامل طرح‌های تقریباً پیچیده می‌شود. طرح‌هایی که در این سبک پیاده‌سازی می‌شوند، زیبایی خاصی دارند و می‌توانند بسیار خیره‌کننده باشند. البته شرط اصلی، آن است که توسط استادکاری ماهر و باتجربه انجام شوند. این هنر می‌تواند ظاهری متفاوت به خانه شما ببخشد؛ تنها کافی است که برای هر بخش از خانه، طرح‌هایی مناسب در نظر بگیرید و از افراط و تفریط در استفاده از این هنر بپرهیزید.

گچبری به سبک کلاسیک و معرفی استاد گچبری تهران

گچبری دستی چیست؟

هنر گچبری به دو شکل متفاوت انجام می‌شود. در روش اول استادکار گچبر تمام کارها را با دست‌های خودش انجام می‌دهد؛ یعنی از مرحله الک گچ و خمیر کردن آن تا شکل ‌دادن به خمیر گچی، توسط استادکار گچبر انجام می‌شود. روش دوم، استفاده از صفحات گچبری پیش‌ساخته هستند که توسط دستگاه‌ها و قالب‌های مخصوص (در ابعادی از پیش تعیین شده) تهیه می‌شوند.

گچبری دستی معمولاً زیبایی بیشتری دارد و دقیقاً در ابعاد مورد نظر شما ساخته می‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم، گچبری کلاسیک پیچیدگی‌های خاصی دارد؛ به همین جهت بهتر است که انجام آن به‌صورت دستی باشد تا از زیبایی طرح آن کاسته نشود. در گچبری کلاسیک به روش دستی، تمام جزئیات، در بهترین حالت، پیاده‌سازی شده و نتیجه نهایی ظرافت چشمگیری دارد. اگر به دنبال این هستید که در کنار تغییر یا طراحی دکوراسیون و افزایش زیبایی خانه، به ارزش آن نیز بیفزایید، گچبری دستی بهترین گزینه است.

محل اجرای گچبری کلاسیک خانه

گچبری کلاسیک ظاهری مجلل دارد و با اجرای آن، خانه شما در دسته خانه‌های لوکس و لاکچری قرار می‌گیرد. در چنین شرایطی بسیار مهم است که هنگام استفاده از این هنر در بخش‌های مختلف خانه، اصولی را رعایت کنید.

1.   گچبری سقف

سقف، یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه است که معمولاً توجه چندانی به زیباسازی آن نمی‌شود. وجه تمایز خانه‌های مجلل و لاکچری با دیگر خانه‌ها، در اهمیت ‌دادن به جزئیات است؛ به همین جهت بسیار مهم است که هنگام اجرای گچبری کلاسیک، سقف را در اولویت خود قرار دهید. معمولاً طرح‌هایی که برای گچبری سقف مورد استفاده قرار می‌گیرند، برجستگی زیادی ندارند؛ زیرا این طرح‌ها باعث شلوغ ‌شدن فضای خانه می‌شوند. باتوجه‌به این موضوع، می‌توان در خانه‌هایی که سقف بلندی دارند و یا ابعاد بزرگ و دکوراسیون خلوتی دارند، از طرح‌هایی که برجستگی بیشتری دارند استفاده کرد.

همچنین نکته مهم دیگری که در مورد گچبری سقف وجود دارد، مربوط به استفاده از رنگ‌هاست. رنگ‌ها جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون کلاسیک دارند و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. همچنین با استفاده از رنگ‌ها می‌توان خطای دید ایجاد کرد و باعث بزرگ یا کوچک به ‌نظر رسیدن فضای خانه شد. امروزه، در گچبری خانه‌هایی با سبک نئوکلاسیک (ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک) از نورپردازی و نورهای رنگی هم استفاده می‌شود که می‌تواند ایده مناسبی برای برخی از خانه‌ها باشد.

2.   گچبری کلاسیک دیوار

اولین و رایج‌ترین ایده‌ای که برای زیباسازی دیوارها وجود دارد، استفاده از قاب و تابلوهای تزئینی است. در خانه‌های مجلل توجه زیادی به جزئیات می‌شود؛ به همین ترتیب از ایده‌های متفاوتی هم برای تزئین خانه استفاده می‌شود. گچبری دیوار هنوز رواج چندانی در میان مردم پیدا نکرده است اما بهره‌گیری از آن، زیبایی شگفت‌انگیزی در خانه ایجاد می‌کند. می‌توان در خانه‌های شیک و مجلل، با استفاده از این هنر، فضای منحصربه‌فردی را ایجاد کرد. در گچبری کلاسیک روی دیوار نیز می‌توان مانند گچبری سقف، از هنرهای دیگری نیز بهره گرفت. آیینه‌کاری یکی دیگر از هنرهای کلاسیک است که می‌تواند در کنار گچبری، نمای بهتری ایجاد کند.

محل اجرای گچبری کلاسیک خانه

قاب‌های گچبری شده یکی دیگر از دکوراسیون‌های سنتی هستند که محبوبیت و رواج بسیاری داشته‌اند. برای اینکه ظاهری کلاسیک و درعین‌حال مجلل به این قاب‌ها ببخشید، می‌توانید از تابلوهای گچبری استفاده کنید. در این تابلوها، طرح‌های مورد نظر شما هم گچبری شده و به بهترین شکل، رنگ‌آمیزی می‌شوند که ظاهری بسیار جذاب به خانه شما می‌بخشند. تابلوهای گچبری شده، در کمتر خانه‌ای استفاده می‌شوند و استفاده از آن‌ها در خانه شما می‌تواند حسن سلیقه و دکوراسیون خارق‌العاده‌ای را به رخ بکشد.

3.   گچبری محل اتصال دیوار و سقف

گوشه‌های دیوار و سقف از بی‌اهمیت‌ترین موارد در دکوراسیون هر خانه‌ای محسوب می‌شوند. بااین‌حال می‌توان با استفاده از گچبری کلاسیک در این نقاط، ظاهر متفاوتی در خانه ایجاد کرد. این نقاط اهمیت زیادی در ارتفاع سقف دارند؛ یعنی می‌توان با طرح‌های گوناگون، به بلند یا کوتاه دیده ‌شدن سقف و حتی دیوار کمک کرد.

4.   گچبری ستون و سرستون‌ها

ممکن است ستون‌ها به‌تنهایی باعث کاهش زیبایی خانه شوند؛ در چنین شرایطی می‌توان با استفاده از گچبری کلاسیک، ستون را به یک آیتم تزئینی و بخشی مهم از دکوراسیون خانه تبدیل کرد.

بهترین استادکار گچبر کیست؟

بهره‌گیری از یک استادکار ماهر در گچبری کلاسیک، اهمیت ویژه‌ای دارد. پیچیدگی‌های گچبری کلاسیک نیازمند مهارت و دقت استادکار گچبر است تا به زیبایی پیاده‌سازی شوند. بهترین استادکار گچبر، ویژگی‌هایی دارد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

  • استادکار گچبر باید خلاقیت بالایی داشته باشد و محدود به طرح‌های مشخصی نباشد. ممکن است شما طرحی جدید را به استادکار پیشنهاد دهید. استادکار گچبر باید این توانایی را داشته باشد که طرح شما را به بهترین شکل اصلاح کند تا متناسب با دکوراسیون خانه شما باشد و ایده‌هایی برای افزایش زیبایی آن ارائه دهد.
  • ظریف‌کاری یکی دیگر از ویژگی‌های استادکار گچبر است. هرچقدر استادکار گچبر ظرافت کار را حفظ کند، نتیجه نهایی زیباتر خواهد شد.
  • تسلط بر ابزار کار باعث می‌شود گچبر توانایی بهتری در اجرای طرح‌ها داشت باشد. استادکاری که لوازم کار خود را به‌خوبی نمی‌شناسد، نمی‌تواند به‌صورت تخصصی فعالیت کند.
  • سرعت عمل، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های استادکار گچبر، است. گچبری کلاسیک نیازمند فعالیت‌های زیادی است و درصورتی‌که استادکار سرعت کافی نداشته باشد، طرح نهایی دچار مشکل می‌شود.
  • توانایی تخمین فضای مورد نیاز برای اجرای طرح‌های گچبری، از دیگر ویژگی‌های بهترین استادکار گچبر است. درصورتی‌که طرح پیشنهادی شما متناسب با ابعاد مورد نظر نباشد و استادکار طرح را اجرا کند، زیبایی خانه از بین می‌رود. بهترین استادکار گچبر به ابعاد فضا، توجه ویژه‌ای دارد و تلاش می‌کند تا اصطلاحاً طرح، روی فضای مورد نظر شما بنشیند.

بهترین استادکار گچبری کلاسیک تهران

اگر شما نیز به دنبال بهترین استادکار گچبر در تهران هستید، می‌تواند با خاطری آسوده به رضا پارسائی اعتماد کند. سابقه ۲۰ساله استاد رضا پارسایی باعث شده تا بتواند سخت‌ترین و پیچیده‌ترین طرح‌ها را به بهترین شکل ممکن اجرا کرده و رضایت تمام مشتریان خود را به دست آورد. همچنین تجربه بالای ایشان باعث شده که مهارت خاصی در یافتن طرح‌های مناسب داشته باشد؛ شما می‌توانید در صورت نیاز، اقدام به دریافت مشاوره از ایشان نمایید.

درباره‌ی زهرا علیون

همچنین ببینید

کاردستی برای دکور خانه

۱۱ مدل کاردستی برای دکور خانه

می‌توانید با انواع کاردستی برای دکور خانه، جایی که در آن زندگی می‌کنید را زیباتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *