فواید یخ برای صورت | آیا یخ برای درمان جوش صورت خوب است؟

یکی از مشکلات آزار دهنده برای پوست‚ ایجاد جوش و ماندن جای جوش روی آن است. بسیاری از ما برای درمان و از بین بردن جوش‌ها و جای جوش‌های باقیمانده روی پوست راه‌های بسیاری را امتحان کرده‌ایم. ممکن است ماسک‌ها‚ داروها و مراقبت‌های بسیاری انجام داده باشیم. اما نتیجه‌ای از هیچ یک حاصل نشده است. یکی از درمان‌هایی که گفته می‌شود برای پوست مفید است استفاده از یخ است. آیا یخ برای درمان جوش صورت خوب است؟ در مقاله‌های پیشین نیمه شب به آموزش ساخت ماسک‌های خانگی برای درمان جوش‌ها پرداختیم در این مقاله از نیمه شب نیز به بررسی فواید یخ برای صورت می‌پردازیم.

فواید یخ برای صورت
فواید یخ برای صورت

آیا یخ برای درمان جوش صورت خوب است؟

یک روش سریع برای درمان جوش آن هم به صورت خانگی استفاده از یخ است. طبق تجربه در بسیاری از افراد یخ توانسته سرعت بهبود جوش را بالا ببرد و روند درمان را تسریع کند. البته باید بدانید که استفاده از یخ برای درمان جوش‌های التهابی مانند کیست و چرکدانه موثر است. یخ در بهبود جوش‌های غیر التهابی مانند جوش‌های سر سیاه و سر سفید و جوش‌های زیر پوستی تاثیری نخواهد داشت. از دیگر فواید یخ می‌توان به این اشاره کرد که موجب کاهش قرمزی و تورم پوست شود.

به یاد داشته باشید که یخ و یا کمپرس سرد در تسکین درد و کاهش التهاب جوش تاثیر دارد اما قادر به خالی کردن محتویات داخل جوش نیست.

فواید یخ برای صورت

یخ برای کاهش منافذ باز پوست بسیار تاثیر گذار بوده و می‌تواند چربی پوست شما را کنترل کند. همچنین گذاشتن یخ روی پوست می‌تواند میزان گردش خون را در آن ناحیه را بهبود بخشد. این می‌تواند در طولانی مدت از چین و چروک پوست جلوگیری کند.

درخشش پوست

یکی از فواید یخ برای پوست همانطور اشاره شد بهبود گردش خون در پوست است. یخ با انقباض رگ‌های پوست جریان خون را متعادل کرده و باعث درخشندگی پوست شما می‌شود.

کوچک کردن منافذ پوست

یخ می‌تواند منافذ پوست شما را کوچک کرده و با این کار چربی پوست شما را کنترل می‌کند. برای این کار شما باید یخ را به مدت ۱ تا ۳ دقیقه روی پوست بمالید. اگر در حین انجام این کار احساس کردید که پوستتان بی حس شده‚ یخ را بردارید و پس از این که حس پوستتان برگشت آن را دوباره روی پوست خود قرار دهد.

فواید یخ برای پوست
استفاده از یخ برای پوست

از بین بردن لک و آکنه

ترکیب جوشانده گلاب و عصاره خیار می‌تواند تاثیر زیادی برای از بین بردن لک داشته باشد. این ترکیب را فریز کنید تا یخ شود. سپس آن را روی ناحیه چشم قرار دهید. شما باید این کار را به مدت چند روز انجام دهید تا نتیجه را مشاهده کنید.

همانطور که اشاره شد یخ می‌تواند چربی پوست شما را کنترل کند و در درمان زخم و تورم آکنه نیز تاثیر گذار خواهد بود. از آنجایی که اغلب پوست‌های چرب زیاد جوش می‌زنند‚ می‌توان با استفاده از یخ چربی پوست را کنترل کرده و مانع از ایجاد جوش روی پوست شد.

از بین بردن پف زیر چشم

چشم‌ها می‌توانند به دلایل مختلفی پف کنند. اما اگر به دنبال راه حلی برای از بین بردن سریع پف زیر چشم هستید آن راه حل استفاده از یخ است. برای این کار باید یک تکه یخ را داخل یک پارچه تمیز قرار دهید. سپس آن را روی چشم خود بگذارید. یا این که آن را از قسمت داخلی چشم به سمت ابروها به آرامی ماساژ دهید. این کار می‌تواند روند از بین رفتن پف چشم را سرعت بخشد.

آرایش روی پوست

استفاده از یخ پیش از انجام آرایش باعث می‌شود که اصطلاحا آرایش خیلی بهتر روی پوست شما بنشیند. گفته می‌شود که در صورتی که از کرم شب یا سرم برای پوستتان استفاده می‌کنید‚ مالیدن یخ روی آن می‌تواند با ایجاد کشش روی پوست باعث شود که این محصولات بهتر توسط پوست شما جذب شوند.

فواید یخ برای درمان جوش
استفاده از یخ برای درمان جوش

درمان پوسته پوسته شدن

استفاده از یخ شیر می‌تواند به عنوان درمان پوسته پوسته شدن پوست مورد استفاده قرار گیرد. به این دلیل که شیر حاوی اسید لاکتیک است و می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد.

چگونه از یخ برای درمان جوش استفاده کنیم؟

در همین مقاله روش‌های را برای درمان مشکلات متعدد پوست به شما آموزش دادیم. اما برای عملی کردن این روش‌های درمان و بهره بدرن از فواید یخ برای صورت بهتر است که نکات زیر را مد نظر قرار دهید.

  • پیش از گذاشتن یخ روی صورت حتما صورت خود را خوب بشویید.
  • به مدت طولانی یخ را روی پوست نگه ندارید. تقریبا بعد از هر سی ثانیه تا یک دقیقه ماساژ یخ‚ ۳ دقیقه به پوست استراحت دهید.
  • بعد از انجام ماساز نیز بگذارید تا پوست خودش خشک شود و از حوله استفاده نکنید.
  • سعی کنید که یخ را مستقیما روی پوست قرار ندهید. از یک تکه پارچه تمیز و یا پلاستیک تمیز برای این کار استفاده کنید. به این دلیل که استفاده مستقیم از یخ می‌تواند به مویرگ‌های شما فشار آورده و آن‌ها را تحریک کند.
  • یخ را به مدت کوتاهی روی پوست خود قرار دهید. استفاده بیشتر از یک ساعت می‌تواند موجب سوختگی پوست شما شود.
  • بعد از انجام همه مراحل و خشک شدن پوست حتما از مرطوب کننده برای حفظ رطوبت پوست استفاده کنید.
فواید یخ برای درمان جوش
فواید یخ برای درمان جوش

برخی ماسک‌های یخی مفید

  • رزماری یخی: ابتدا رزماری را دم کنید و عصاره آن را پس از خنک شدن در قالب یخ بریزید و در فریزر بگذارید تا یخ ببندد. رزماری یخی سرعت درمان جوش را افزایش داده و خاصیت ضد التهابی دارد.
  • بابونه یخی: برای این کار نیز باید بابونه را دم کنید. سپس عصاره آن را بعد از این که خنک شد داخل قالب یخ بریزی و در فریزر بگذارید. بابونه یخی دارای خاصیت ضد عفونی کننده می‌باشد.
  • یخ عصاره خیار: برای این کار ابتدا تکه‌های خیار را داخل آب بریزید. سپس آب خیار را بگیرید و آن را با کمی آب ترکیب کنید. این ترکیب را داخل قالب یخ بریزید و داخل فریزر بگذارید. یخ عصاره خیار برای از بین بردن جوش‌ها به کار می‌رود.
  • یخ چای سبز: چگونگی تهیه یخ چای سبز نیز مانند بقیه موارد است. باید چای سبز را دم کنید و پس از خنک شدن آن را داخل قالب یخ بریزید و در فریزر بگذارید. استفاده یخ چای سبز برای پوست می‌تواند در بهبودی جوش‌ها و پیشگیری از آکنه مورد استفاده قرار گیرد. همچنین دارای خاصیت ضد التهابی می‌باشد.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

درشت کردن چشم با آرایش

11 ترفند درشت کردن چشم با آرایش

چشم های بزرگ در نوع خود زیبا هستند و یک موهبت الهی محسوب می شوند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *