بهترین سایت خرید سرور مجازی ارزان کدام است؟

زمانی که قصد دارید سرور مجازی خریداری کنید، ارزان بودن و با کیفیت بودن آن اولویت مهم افرادی است که به سرمایه گذاری اقتصادی اهمیت زیادی می دهند. پیدا کردن سروری که هم با کیفیت باشد و هم قیمت ارزانی داشته باشد، به نظر کار ساده ای نمی آید و به همین دلیل افرادی که قصد خرید سرور مجازی دارند، این سوال را دارند که بهترین سایت خرید سرور مجازی ارزان کدام سایت است. ما به شما در این مقاله آموزش می دهیم که چگونه خودتان یک ارائه دهنده سرور مجازی خوب را از بد تشخیص دهید و خریدتان را انجام دهید.

چه فاکتورهایی را باید در زمان خرید سرور مجازی در نظر داشته باشیم؟

پیش از آن که به پاسخ این بپردازیم که از کجا سرور مجازی بخرید، به این می پردازیم که چه سرور مجازی خریداری کنید.

رم (RAM)

هر اندازه که میزان رم شما بالاتر باشد، می توانید به منابع بیشتری از سرور دسترسی داشته باشید و سرعت بالاتری داشته باشید. رم روی قیمت سرور مجازی تاثیر گذار است، اما در هر صورت می تواند سرعت و کیفیت خوبی را برایتان فراهم کند.

پردازنده یا CPU

یکی دیگر از قطعه های سخت افزاری که روی کیفیت و سرعت سرور مجازی شما تاثیر می گذارد، پردازنده یا CPU است. برای درک نقش پردازنده، مغز را تصور کنید که تمامی اطلاعات را پردازش می کند و فرمان های لازم را صادر می کند.

هارد

تنوع هارد برای سرور بالا است که شامل HDD، SSD و NVMe می شود. اگر بخواهید سرور مجازی ارزان داشته باشید باید هارد HDD تهیه کنید که از یک تکنولوژی قدیمی 60 ساله استفاده می کند و به علت داشتن قطعات متحرک، در معرض ریسک خرابی قطعات و از بین رفتن اطلاعات قرار دارد.

نوع دیگر هارد که در بازار بیشتر به چشم می خورد، هارد های SSD است که نسل جدیدی است و سرعت و کیفیت خوبی را برایتان فراهم می کند، اما قیمت بالاتری دارند؛ اما با وجود قیمت بالا، ارزش خرید بالای خودش را حفظ کرده است.

نسل جدیدتر هاردهای SSD هاردهای NVMe که گران ترین نوع است و برای برخی سایت ها و کسب و کارهایی که ترافیک و ورودی بسیار زیادی دارند و هاردهای SSD پاسخگو نیست، از این نوع هارد استفاده می کنند. در صورتی که می خواهید هاردی انتخابی کنید که هم کیفیت خوبی داشته باشد و هم قیمت آن مقرون به صرفه باشد، پیشنهاد ما استفاده از سرورهایی با هارد SSD است.

پهنای باند و میزان ترافیک ماهیانه مصرفی

پهنای باند ارتباط با مستقیمی با میزان رضایت کاربران شما دارد. پهنای باند بالا می تواند به کاربران بیشتری پاسخگو باشد و اگر پهنای باند سرور مجازی شما پایین باشد، در این صورت تجربه کاربری بدی برای مشتریان شما رقم می خورد که این موضوع می تواند به کسب و کار شما آسیب جدی را وارد کند.

ذکر این نکته لازم است که اگر میزان حجم ترافیک شما به اتمام برسد، در این صورت سایت شما دیگر برای کاربران قابل مشاهده نخواهد بود؛ به همین دلیل بهترین سایت خرید سرور مجازی، سایتی است که سرور مجازی با پهنای باند نامحدود ارائه می دهد.

 

چرا ارائه دهندگان مختلف قیمت های مختلفی دارند؟

معمولا قیمت های مختلفی برای سرور مجازی وجود دارد که این سوال برای مشتریان به وجود می آید که چرا این اختلاف قیمتی وجود دارد و آیا هر سایتی که قیمت بالاتری دارد، کیفیت بالاتری هم دارد؟ فاکتورهای موثر در قیمت را بررسی می کنیم.

لوکیشن سرور مجازی

لوکیشن یکی از فاکتورهای موثر در قیمت سرور مجازی است. علت این تفاوت قیمت در بین لوکیشن ها به این خاطر است که در برخی از لوکیشن ها، دیتاسنتر ها از سخت افزار با کیفیت پایین استفاده می کنند یا قطعات استوک و دست دوم استفاده می کنند و به همین دلیل سرور مجازی که ارائه می دهند از قیمت پایینی برخوردار است. این طبیعی است که استفاده از سخت افزارهای با کیفیت و بروز هزینه بالاتری خواهد داشت.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش

بسیاری از شرکت هایی که سرور مجازی ارزان ارائه می دهند، خدمات پشتیبانی خوبی ندارند و معمولا اگر مشکلی برای سرور شما پیش بیاید یا نیاز به راهنمایی داشته باشید، پاسخگو نخواهند بود و این کار می تواند خسارت های جبران ناپذیر زیادی را برای شما در پی داشته باشد.

گردآوردن تیم متخصص هزینه هایی را در پی دارد که با ارائه سرور مجازی ارزان، امکان پذیر نخواهد بود.

تقسیم منابع توسط ارائه دهنده

برای برخی از ارائه دهندگان، سرور مجازی ارزان مانند یک تله برای به دام انداختن مشتریان است؛ چرا که خبری از سرور با کیفیت نیست! این ارائه دهندگان با تقسیم بیش از ظرفیت سرور و ارائه آن به کاربران بیشتر، سود بیشتری می کنند، اما در نهایت مشتریان با اختلال در سرور و افت عملکرد مواجه خواهند شد.

با این تفاسیر احتمالا با خودتان می گویید که باید قید سرور مجازی ارزان را زد! اما دست نگه دارید، نیاز نیست شما بابت خرید سرور مجازی با کیفیت، هزینه زیادی بپردازید، کافیست از یک ارائه دهنده معتبر VPS قیمت مناسب خریداری کنید.

بهترین سایت خرید سرور مجازی ارزان قیمت

برای آنکه سرور مجازی ارزان اما با کیفیت خریداری کنید، باید به دنبال یک ارائه دهنده معتبر باشد. یک ارائه دهنده معتبر دارای ویژگی های زیر است:

مجوزهای لازم و نماد اعتماد الکترونیک دارد

اولین موردی که باید در یک سایت چک کنید، مجوز های لازم و داشتن نماد اعتماد الکترونیک است، هرگز از سایت هایی که نماد اعتماد الکترونیک ندارند، خرید نکنید.

سخت افزار های بروز دارند

توصیه ما این است که به هوای ارزان سرور مجازی، از سایتی که سخت افزار های بروز و با کیفیت ندارد، خرید نکنید.

رضایت مشتریان

بسیاری از سایت هایی وجود دارند که معروف هستند، اما مشتریان راضی ندارند. توصیه ما این است که پیش از آن که اقدام به خرید کنید، از افراد مختلف تحقیق کنید.

پشتیبانی

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که یک ارائه دهنده باید داشته باشد، پشتیبانی است. ارائه دهندگانی که پشتیبانی مناسبی ندارند، نمی توانند یک ارائه دهنده خوب باشند. اگر شما تخصص و تجربه لازم را برای مدیریت سرور نداشته باشید، به راهنمایی یک تیم متخصص و حرفه ای نیاز خواهید داشت. پس حتما این فاکتور را در نظر داشته باشید.

از کجا سرور مجازی ارزان ولی با کیفیت بخریم؟

یکی از سایت های ارائه دهنده سرور مجازی که تمامی فاکتورهای لازم را دارد، شرکت آسام سرور است. آسام سرور از جمله ارائه دهنده هایی است که منابع سخت افزاری را به صورت اختصاصی ارائه می دهد. این شرکت دارای پشتیبانی 24 ساعته در تمام روزهای هفته است و یک تیم حرفه ای و متخصص برای راهنمایی و حل مشکلات شما دارد.

جالب است بدانید آسام از معدود ارائه دهندگانی است که گارانتی عودت وجه دارند و شما می توانید با خیال راحت از بین 21 لوکیشن، سرور مجازی ارزان خودتان را انتخاب کنید.

در صورتی که سوالی در این زمینه دارید یا تجربه ای دارید، با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

درباره‌ی زهرا علیون

همچنین ببینید

ضبط فیلم از صفحه نمایش

آموزش روش‌های ضبط فیلم از صفحه نمایش دسکتاپ

تصور کنید باید به کسی نشان دهید که چگونه به یک حساب آنلاین وارد شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *