سئو خارجی چیست و انواع روش های آف پیج سئو

سئو خارجی چیست و انواع روش های آف پیج سئو

سئو (SEO) مخف عبارت Search Engine Optimization به معنی بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو است که تاثیر بسیار زیادی در موفقیت کسب و کارهای اینترنتی و قرار گرفتن آن‌ها در بهترین جایگاه‌ موتورهای جستجو مانند گوگل دارد و باعث افزایش بازدید سایت و جذب مشتری می‌شود. مراحل سئو سایت عبارتند از: سئو داخلی یا On page SEO، سئو خارجی یا Off page SEO و سئو تکنیکال یا Technical SEO.سئو داخلی همان‌طور که از نامش پیداست به مواردی مانند کلمات کلیدی، لینک‌سازی داخلی، سرعت سایت، طراحی سایت و غیره مرتبط است که در صفحات داخلی سایت انجام می‌شود.

سئو خارجی نیز اقداماتی است که در خارج از سایت به طور غیرمستقیم برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو انجام می‌شود. سئو تکنیکال نیز جنبه‌های فنی سایت را بهبود می‌بخشد‌. ارزیابی صفحات داخلی سایت برای رتبه‌بندی به وسیله آن‌پیج و افزایش اعتبار سایت به وسیله آف‌پیج مهم‌ترین تفاوت موجود بین این دو نوع سئو سایت محسوب می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به معرفی مزایا و روش‌های مختلف آف پیج سئو بپردازیم.

images_1669106811.jpgسئو خارجی چیست و چه مزایایی برای کسب و کارهای اینترنتی دارد؟

به مجموعه‌ای از اقدامات که به صورت غیر مستقیم و با هدف تقویت سایت انجام می‌شود و در بهبود رتبه آن در موتورهای جستجو به شدت تاثیرگذار است، سئو خارجی یا Off page گفته می‌شود. اگر فاکتورها و روش‌های موثر روی سئو خارجی به خوبی و با دقت بالا انجام شوند، باعث بهبود رتبه سایت در گوگل می‌شوند.‌ البته به این نکته هم توجه داشته‌باشید که سئو داخلی، خارجی و تکنیکال به نوعی مکمل یکدیگر هستند و عدم توجه به هر یک از آن‌ها، باعث ناموفق بودن سئو خواهد شد. در ادامه با مزایای آف پیج برای کسب و کارهای اینترنتی آشنا خواهید شد.

  • کمک به بهبود رتبه سایت‌ها در موتورهای جستجو

یکی از مهم‌ترین مزایای سئو خارجی برای کسب و کارهای اینترنتی این است که به بهبود رتبه سایت آن‌ها در موتورهای جستجو به ویژه گوگل کمک بسیار زیادی می‌کند‌. موتورهای جستجو مانند گوگل به سایت‌هایی که ارزش زیادی دارند، توجه زیادی می‌کنند و باعث می‌شوند که در جایگاه بهتری قرار بگیرد. به طور کلی هدف همه کسب و کارها و مشاغل اینترنتی از سئو بهبود رتبه سایت است.

  • افزایش بازدید و ترافیک سایت

یکی دیگر از مزایای سئو خارجی، افزایش بازدید و ترافیک سایت است. زمانی که یک سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بسیار خوبی به دست بیاورد، ترافیک آن نیز قطعا افزایش خواهد یافت و احتمال اینکه درصد زیادی از کاربران هدف وارد شده به سایت به مشتری تبدیل شوند و از محصولات یا خدمات کسب کار استفاده کنند، به شدت افزایش می‌یابد. افزایش ترافیک سایت در رونق کسب و کارها و افزایش درآمد آن‌ها تاثیر به‌سزایی دارد.

  • جذب کاربران از رسانه‌های مختلف برای بازدید از سایت

همان‌طور که می‌دانید، توجه به سئو داخلی سبب می‌شود که کاربران از طریق موتورهای جستجو جذب شوند و از سایت مورد نظر بازدید کنند. اما سئو خارجی باعث جذب کاربران از رسانه‌های مختلف مانند سایت‌های پربازدید و رسانه‌های اجتماعی پرطرفدار می‌شود و علاوه بر خود سایت، کاربران از رسانه‌های دیگر نیز وارد سایت می‌شوند و به این ترتیب ترافیک سایت و میزان فروش محصولات سایت کسب و کار افزایش می‌یابد.

سئو Off Page چیست؟ - سئو, سئو سایت

  • افزایش دادن اعتبار سایت و کسب درآمد از طریق اعتبار بالا

سئو خارجی به میزان زیادی در افزایش اعتبار یک سایت تاثیرگذار است. هر چه اعتبار یک سایت در گوگل بیشتر باشد، رتبه بهتری کسب می‌کند و با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، به یکی از سایت‌های معتبر تبدیل می‌شود. کاربران به سایت‌های با اعتبار صفحه اول گوگل اعتماد بیشتری دارند و با اطمینان خاطر از این سایت‌ها خرید می‌کنند‌. این موضوع در نهایت باعث جذب مشتری، فروش بیشتر و بالا رفتن درآمد سایت می‌شود.

چه عوامل و فاکتورهایی در سئو خارجی سایت موثر هستند؟

مهم‌ترین عوامل موثر در آف پیج عبارتند از:

  • تعداد دامنه‌های لینک داده شده به سایت برای افزایش اعتبار سایت
  • تعداد بک لینک‌ها یا صفحات لینک داده شده به سایت برای جلب اعتماد گوگل
  • رتبه صفحات لینک داده شده به سایت برای رشد سریع‌تر سایت و قرار گرفتن در بهترین رتبه گوگل
  • مرتبط بودن موضوع صفحات بک لینک با موضوع سایت برای افزایش ارزش سایت در گوگل
  • بالا بودن اعتبار دامنه‌های لینک داده شده به سایت برای افزایش اعتبار در گوگل
  • دریافت لینک از صفحات اصلی سایت‌های لینک داده شده برای جلب توجه کوگل
  • حساب باز کردن روی تعداد لینک‌های فالو برای ردیابی ربات‌های خزنده گوگل
  • متنوع بودن بک لینک‌ها و دریافت آن‌ها از سایت‌های مختلف برای افزایش ارزش و اعتبار سایت
  • ساخته شدن لینک‌های خارجی در داخل محتوا برای افزایش اعتبار سایت
  • استفاده از کلمه کلیدی صفحات مقصد در انکرتکست برای بهبود رتبه سایت

images_1669186133.jpgآشنایی با انواع تکنیک‌ها و روش‌های آف پیج

در این بخش از مقاله با تکنیک‌ها و روش‌های سئو خارجی آشنا خواهید شد. این روش‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • لینک‌‌سازی یا بک لینک

یکی از روش‌های بسیار مهم که در بهبود سئو خارجی سایت تاثیر زیادی دارد، لینک‌‌ سازی یا بک لینک است. بک لینک یا لینک بیلدینگ قوی باعث قوی شدن آف پیج می‌شود. گوگل برای تشخیص ارزش سایت و کیفیت محتوای آن، به بک لینک‌ها توجه ویژه‌ای دارد. هر چه تعداد بک لینک‌ها بیشتر باشد، اعتبار سایت نیز نزد گوگل بیشتر می‌شود. دریافت بک لینک زمانی به بهبود رتبه سایت در گوگل کمک می‌کند که هاست و محتوای سایت دارای کیفیت بالایی باشند.

  • انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های پربازدید

شاید در ذهن افرادی که به تازگی برای کسب و کار خود سایت فروشگاهی راه‌اندازی کرده‌اند این سوال پیش بیاید که رپورتاژ چیست. در پاسخ به این سوال که رپورتاژ آگهی چیست باید بگوییم که رپورتاژ آگهی مقاله‌ای خبری است که در متن آن‌ها به معرفی ویژگی‌های یک محصول یا نحوه ارائه خدمات کسب و کارهای مختلف پرداخته می‌شود و برای گرفتن بک لینک کاربرد دارد. این مقاله با انتشار در سایت‌های خبری پربازدید، به برندسازی و تبلیغات کمک بسیار زیادی می‌کند. این روش اگر به درستی انجام شود و متن رپورتاژ یونیک و جذاب باشد، تاثیر بسیار زیادی در لینک‌‌سازی و سئو خارجی سایت دارد. برای کسب نتیجه بهتر باید رپورتاژ آگهی را در سایت‌های پربازدیدی منتشر کنید که از نظر موضوعی مرتبط با سایت کسب و کار شما باشد.سئو خارجی چیست؟ - مجله Irandnn

  • افزایش فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از روش‌ های آف پیج یا سئو خارجی، افزایش فعالیت در شبکه‌ های اجتماعی مانند لینکدین، توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام و غیره‌ است. انتشار پست‌هایی درباره محصولات و خدمات، ارائه تخفیف‌های دوره‌ای و غیره برای معرفی سایت کسب و کار، تاثیر بسیار زیادی در افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه آن در گوگل دارد. درصد زیادی از مردم جامعه در شبکه‌های اجتماعی مختلف عضو هستند و تبلیغ در این فضا به افزایش ترافیک سایت و جذب مشتری کمک زیادی خواهد کرد.

  • ساخت ویدئوهای تبلیغاتی و انتشار آن‌ها در آپارات و یوتیوب

یکی دیگر از روش‌های سئو خارجی که به بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک زیادی می‌کند، ساخت ویدئوهای تبلیغاتی با موضوع کسب و کار و معرفی محصولات و خدمات به مشتریان و انتشار آن‌ها در سایت‌های معتبر و پربازدیدی مانند یوتیوب و آپارات است. هر چه کیفیت ویدئوی تبلیغاتی بالاتر باشد، کاربران بیشتری از فضای یوتیوب و آپارات وارد سایت خواهند شد و در نتیجه آمار بازدیدکنندگان سایت بالا می‌رود. با بالا رفتن آمار بازدید سایت احتمال تبدیل شدن بازدیدکنندگان به مشتری افزایش خواهد یافت.

  • شرکت در فروم‌ها و انجمن‌های مرتبط با کسب و کار اینترنتی

شرکت در فروم‌ها و انجمن‌های مرتبط با کسب و کار اینترنتی به عنوان یکی دیگر از روش‌های سئو خارجی، باعث معرفی کسب و کار به مخاطبان و افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان به سایت می‌شود؛ زیرا در برخی از فروم‌ها و انجمن‌های آنلاین، افراد شرکت‌کننده اجازه دارند که لینک سایت خود را به اشتراک بگذارند. پاسخ به سوالات مطرح شده در فروم‌ها، قرار دادن پیام و به طور کلی فعالیت پررنگ، باعث می‌شود که موفق به معرفی کسب و کار اینترنتی خود شوید و افراد تمایل بیشتری برای کلیک روی لینک و ورود به سایت شما داشته‌باشند.مهمترین فاکتورهای سئو درون صفحه یا on page - روکسو

  • ارسال پست مهمان برای لینک‌‌سازی و ایجاد ترافیک هدفمند

یکی از روش‌های مرسوم و تاثیرگذار در بهبود آف پیج که تعداد بازدید سایت را به میزان زیادی افزایش می‌دهد و به لینک‌‌سازی نیز کمک می‌کند، ارسال پست مهمان در وب سایت مرتبط با سایت کسب و کار اینترنتی است. این کار علاوه بر لینک‌‌سازی، باعث پیدا شدن مشتریان جدیدی خواهد شد و ترافیک سایت نیز به میزان زیادی افزایش خواهد یافت.

جمع‌بندی

در این مقاله ابتدا راجع به سئو خارجی و تاثیر آن در بهبود رتبه سایت‌ کسب و کارهای اینترنتی در موتورهای جستجو از جمله گوگل و عوامل و فاکتورهای موثر روی آف پیج صحبت کردیم و سپس به معرفی چند روش مهم و موثر در بهبود سئو خارجی پرداختیم. علاوه بر روش‌های معرفی شده، روش‌های دیگری مانند برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها و وب مسترها، حضور فعال در اینترنت، اعتماد‌‌سازی، تبلیغات اینترنتی، استفاده از RSS، تولید پادکست، برگزاری رویدادها، انتشار پست تبلیغاتی از طریق بلاگرهای مطرح،‌ سندیکای محتوا، ثبت آدرس سایت در دایرکتوری‌های آنلاین، بازنشر محتوا در سایت‌های دیگر مانند یاهو، نقدهای آنلاین، سئو محلی، محتوای روابط عمومی یا PR و غیره نیز در بهبود سئو خارجی تاثیر زیادی دارند. اگر به تازگی برای کسب و کار خود سایت راه‌اندازی کرده‌اید با به کارگیری این روش‌ها در کنار سئو داخلی و سئو تکنیکال، می‌توانید رتبه سایت خود را در گوگل ارتقا ببخشید و تعداد مشتریان خود را افزایش دهید.

درباره‌ی ویدا رضائی

همچنین ببینید

چرا خرید پیج اینستاگرام اهمیت دارد؟

چکیده : اینستاگرام با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال، فرصت‌های زیادی را برای کسانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *