درمان جوش با طب سنتی | روش های طب سنتی برای درمان جوش صورت

جوش و آکنه برای خیلی از افراد مشکل پس از مدت‌ها تبدیل به مشکلی غیر قابل تحمل شده است. ما برای حل مشکل جوش و آکنه ممکن است راهکارهای بسیاری را امتحان کنیم. روش‌های مختلف و ماسک‌های متنوعی را در مطالب اخیر در وب سایت نیمه شب به شما آموزش داده‌ایم. یکی از روش‌ها برای از بین بردن جوش‌ها‚ درمان جوش با طب سنتی است. در این مقاله درباره روش های طب سنتی برای درمان جوش صورت نکاتی را به شما آموزش خواهیم داد.

چرا جوش می‌زنیم؟

جوش زدن در افراد دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. مشکلاتی از قبیل مشکل گوارش‚ تغذیه نامناسب‚ استرس‚ تغییرات هورمونی و … برخی از دلایل ایجاد جوش و آکنه روی پوست هستند.

درمان جوش با طب سنتی
درمان جوش با طب سنتی

در صورت وجود مشکلات گوارشی و ناراحتی‌های معده معمولا پوست دچار جوش و آکنه می‌شود. باید بدانید که اعضای مختلف بدن دارای فضولاتی هستند که باید به روش‌های مختلف آن را دفع کنند. راه‌هایی مانند تعریق‚ ادرار و مدفوع روش‌هایی هستند که اعضای مختلف بدن مواد زاید و ناسالم را از این طرق دفع می‌کنند. به عنوان مثال اگر کسی دچار یبوست شود وضعیت دفع مواد زاید بدن دچار مشکل می‌شود. در نتیجه بدن برای دفع این مواد به دنبال راه دیگری می‌گردد. بدن شاید بتواند بخش کمی از این دفعیات را از طریق ادرار خارج کند. اما در اکثر مواقع بخشی از این دفعیات را به سمت پوست می‌کشاند. اختلالات رحمی و تخمدان نیز از دیگر دلایلی است که پوست افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پس توصیه می‌شود که پیش از انجام هر روشی برای درمان جوش و آکنه‚ بهترین کار این است که وضعیت اعضا داخلی بدن را بررسی کنید. در صورتی که مشکلی مشاهده شد اقدام به درمان آن کنید. چون با از این بردن عاملی که موجب جوش زدن می‌شود‚ جوش‌ها درمان خواهند شد.

از نظر برخی پزشکان طب سنتی‚ پوست یک اندام دفعی به حساب می‌آید. موادی که باید از طریق پوست دفع شود باید به حدی رقیق شوند که بتوانند به صورت عرق از منافذ پوست خارج شوند. اما جوش حاوی مواد غلیظی است که نمی‌تواند از روزنه‌های پوست خارج شود. در نتیجه بین لایه‌های پوستی گیر می‌کند و تبدیل به جوش می‌شوند. برای مثال جوش‌های سر سفید و سر سیاه دارای التهاب نیستند و با ماسک‌های پوستی قابل رفع شدن هستند. اما بعضی جوش‌ها دارای التهاب زیادی هستند. به طوری که بعد از از بین رفتن جوش اثر آن روی پوست باقی می‌ماند. این نشان دهنده مواد غلیظ جوش می‌باشد.

بیشتر بخوانید : حجامت برای رفع جوش های صورت

از بین بردن جوش با طب سنتی
از بین بردن جوش با طب سنتی

روش های درمان جوش با طب سنتی

درمان‌هایی که در طب سنتی برای از بین بردن جوش وجود دارد معمولا عوارض کمتری نسبت به داروهای دیگر دارند. در ادامه به تعدادی از روش های درمان جوش با طب سنتی اشاره خواهیم کرد.

درخت چای

گیاه درخت چای دارای خواص ضد التهاب و ضد عفونی کننده است. این گیاه برای از بین بردن زخم‌ها و مشکلات پوستی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. گیاه درخت چای می‌تواند با عوارض بسیار کم ضایعات ناشی از آکنه را در پوست کاهش دهد. ماسک‌های  زیادی می‌توان با گیاه درخت چای برای پوست ساخت و از فواید آن بهره‌مند شد.

مانژستا یا روناس هندی

این گیاه دارای خواص ضد التهابی و آنتی باکتریال است که می‌تواند در درمان آکنه کمک کننده باشد. این گیاه در تقویت سیستم لنفاوی که برای داشتن یک پوست سالم ضروری است بسیار موثر است.

نارون کوهی

نارون کوهی با از بردن روغن اضافه پوست در روند درمان آکنه بسیار کمک کننده است. همچنین این گباه دارای خاصیت ضد التهابی است و در از بین بردن قرمزی و کبودی پوست موثر است. برای استفاده از این گیاه برای درمان جوش می‌توانید مستقیما توسط سواپ پنبه‌ای روی پوست خود بزنید. یا این که نارون کوهی را با روغن حامل و یا دیگر داروهای گیاهی برای درمان آکنه ترکیب کنید.

بیشتر بخوانید : جدیدترین روش های درمان جوش های صورت

نارون کوهی تنها برای استعمال خارجی استفاده می‌شود. از نوشیدن و یا تزریق آن به بدن امتناع کنید.

از بین بردن جوش با طب سنتی
درمان اکنه با طب سنتی

گیاه Neem یا چریش

این گیاه از دیگر گیاهان موثر در سلامت پوست است. گیاه چریش دارای خواص ضد عفونی کننده‚ ضد التهاب‚ آنتی باکتریال و ضد قارچ است. گیاه نیم می‌تواند به عنوان درمان برای آکنه‚ پسوزیاریس و اگزما باشد که می‌تواند از بروز آکنه نیز جلوگیری کند. برای این که بتوانید میزان اثر گذاری این گیاه را روی پوستتان امتحان کنید می‌توانید از صابون روغن Neem استفاده نمایید.

از گیاهان نام برده شده هرگز به عنوان جوشانده و خوراکی استفاده نکنید. به یاد داشته باشید که با توجه به نوع پوست شما ممکن است این گیاهان برای پوستتان تحریک کننده باشد و پوست شما واکنش آلرژیک از خود نشان دهد.

عرق کاسنی

عرق کاسنی یکی از مواردی است که تاثیر قابل توجهی در پاکسازی و سلامت کبد و صفرا دارد. همانطور که می‌دانید سلامت کبد برای سلامت پوست بسیار ضروری است. عرق ریشه گیاه کاسنی یک دارو برای درمان جوش صورت است. این گیاه می‌تواند برای درمان بیماری‌های کبدی مانند یبوست‚ سوء هاضمه‚ سنگ کلیه و … موثر واقع شود.

بیشتر بخوانید : درمان های خانگی سریع برای درمان جوش صورت

دیگر درمان‌های گیاهی برای از بین بردن جوش

از دیگر گیاهانی که برای درمان جوش در افراد موثر هستند‚ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بابونه
  • بومادران
  • اسطوخودوس
  • همیشه بهار
  • خار خسک
  • رزماری
  • گل ختمی

به یاد داشته باشید که بهترین روش برای درمان جوش و آکنه پیدا کردن عامل آن در بدن است. شما با مراجعه به پزشک و تشخیص او عاملی که موجب جوش زدن شما می‌شود را یافته و آن را درمان خواهید کرد. در نتیجه جوش و آکنه به صورت کامل درمان خواهد شد. نکته دیگری که برای جوش‌ها باید در نظر داشته باشید این است که برخی از انواع جوش‌ها به صورت دوره‌ای هستند. به این معنی که شما مثلا به علت استرس مدتی جوش می‌زنید. واضح است که برای درمان این نوع جوش‌ها باید استرس خود را از بین ببرید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

درشت کردن چشم با آرایش

11 ترفند درشت کردن چشم با آرایش

چشم های بزرگ در نوع خود زیبا هستند و یک موهبت الهی محسوب می شوند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *