درمان بیماری های گوارشی در خانه

شیوع انواع بیماری ‌های گوارشی در سراسر جهان از جمله کشور ما رو به افزایش است و نگرانی‌هایی در مورد عدم تشخیص به موقع و درمان آن‌ها روز به روز بیش‌تر می‌شود. به عنوان مثال در تازه‌ترین خبرها اعلام شده که میزان شیوع سرطان روده بزرگ در استان گیلان در ۱۵ سال گذشته، سه برابر شده است. عوامل زیادی را می‌توان در این مسائل موثر دانست؛ اما آن‌چه بیش از هر چیز اهمیت دارد، ضرورت توجه به علائم بیماری‌های گوارشی و اقدام به موقع برای تشخیص و درمان این بیماری‌ها است. مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند تا اطلاعات بیش‌تری درباره انواع بیماری‌های گوارشی، متخصصان گوارش و بهترین راه مشاوره با این پزشکان به دست آورید.

دکتر گوارش آنلاین مجموعه «حال»

درباره متخصص گوارش

دستگاه گوارش انسان از دهان، حلق و مری آغاز می‌شود و تا روده بزرگ و مقعد امتداد می‌یابد. این سیستم پیچیده بسیاری از اندام‌های مهم بدن از جمله معده، کبد و روده‌ها را در بر می‌گیرد و سلامت هر یک از این اجزا، تضمین‌کننده سلامتی عمومی بدن است. متخصص گوارش پزشکی است که برای بررسی، تشخیص و درمان بیماری‌های هر یک از بخش‌های این سیستم، به ویژه مری، معده و اندام‌های پس از آن آموزش تخصصی دیده است.

زمانی که شما با مشکلاتی از قبیل سوزش سر دل، یبوست یا اسهال، دردهای شکمی و… مواجه می‌شوید، اولین گزینه درمانی که به ذهن‌تان می‌رسد، مراجعه به یک متخصص گوارش است. یک متخصص بیماری‌های گوارشی می‌تواند مشکلات مرتبط با معده، کبد، پانکراس، کیسه صفرا، روده بزرگ و کوچک، هپاتیت، بیماری کولون و… را تشخیص دهد. او اقدامات تشخیصی را از طریق انجام آندوسکوپی، کولونوسکوپی، آزمایش‌های تخصصی و… انجام می‌دهد و پس از تشخیص دقیق بیماری، راهکاری درمانی لازم برای آن‌ها را آغاز می‌کند.

لیست بیماری های گوارشی

هر مشکلی که سلامت دستگاه گوارش انسان را تهدید کند، در دسته بیماری ‌های گوارشی جای می‌گیرد. این بیماری‌ها ممکن است از خیلی خفیف تا شدید متغیر باشند. سوزش سر دل، سندرم روده تحریک‌پذیر و عدم تحمل لاکتوز از جمله مشکلات شایعی هستند که با وجود رایج‌بودن، نیاز به تشخیص علت و درمان یا کنترل شرایط دارند. از دیگر بیماری‌های گوارشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشکلات معده از جمله ورم معده، زخم معده، فتق هیاتال، رفلاکس معده و سرطان
  • مشکلات روده مثل پولیپ و سرطان، عفونت‌های روده‌ای، بیماری سلیاک، بیماری کرون، کولیت اولسراتیو، سوء جذب، سندرم روده کوتاه و ایسکمی روده
  • مشکلات رکتوم (مقعد) مثل شقاق مقعد، هموروئید، پروکتیت و افتادگی رکتوم
  • مشکلات کبدی از جمله هپاتیت B و C، هپاتیت خودایمنی، نارسایی کبد، سیروز کبدی و…
  • پانکراتیت و کیست کاذب پانکراس
  • سنگ صفرا، کوله سیستیت و کلانژیت
  • مشکلات مری مثل تنگی و آشالازی یا اختلال مری

بهترین پزشک برای بیماری های گوارشی

درمان بیماری های گوارشی در خانه

دانش پزشکی هر روز در حال پیشرفت است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به طور پیوسته در حال آموزش و تربیت بهترین و توانمندترین پزشکان متخصص گوارش هستند. امروزه پیداکردن بهترین پزشک برای بیماری‌های گوارشی کار سختی نیست. شما می‌توانید به راحتی با جست‌و‌جو در سامانه‌های تخصصی از جمله وبسایت حال با بهترین و خبره‌ترین پزشکان این رشته آشنا شوید.

برای اطمینان از مهارت و توانمندی هر یک از این پزشکان، امکان مشاهده نظرات سایر کاربران در این سامانه برای شما فراهم شده است. شما می‌توانید با بررسی و جمع‌بندی نظرات سایر بیماران، بهترین پزشک را شناسایی و وقت مشاوره خود را رزرو کنید. ضمنا به شما هم این فرصت داده شده است تا پس از پایان جلسه مشاوره خود، نظرات‌تان درباره پزشک متخصص را ثبت کنید و از این طریق به سایر کاربران حال برای انتخاب بهترین پزشک گوارش کمک کنید.

راه های ارتباط با دکتر گوارش آنلاین

راه های ارتباط با دکتر گوارش آنلاین

یکی از مشکلات جدی مربوط به حوزه بیماری‌های گوارشی، مراجعه دیرهنگام بیماران برای تشخیص و درمان بیماری‌ها است. برخی از صاحب‌نظران، این موضوع را به عدم دسترسی به پزشک متخصص، بی‌توجهی به علائم بیماری‌های گوارشی یا درمان‌های غیرعلمی و خودسرانه می‌دانند. با توجه به این که بسیاری از این بیماری‌ها با تشخیص و اقدامات درمانی به‌موقع می‌توانند به طور کامل بهبود یابند، تشخیص زودهنگام آن‌ها یک ضرورت به حساب می‌آید.

خوشبختانه در حال حاضر امکان مراجعه به پزشکان متخصص گوارش در همه نقاط کشور فراهم است. با گسترش دانش در زمینه این بیماری‌ها، رشته‌های فوق تخصص مرتبط با دستگاه گوارش به صورت جزئی‌تر به شناسایی و درمان بیماری‌های این سیستم مهم بدن می‌پردازند. اگر امکان مراجعه حضوری به مراکز درمانی یا مطب پزشک متخصص گوارش برای شما فراهم نیست، می‌توانید با دکتر گوارش آنلاین مجموعه «حال» مشورت کنید.

مشاوره آنلاین که در حال حاضر به عنوان آسان‌ترین و سریع‌ترین روش مشاوره با پزشک متخصص شناخته می‌شود، امکان درمان بیماری های گوارشی در خانه را برای شما فراهم می‌کند. شما از این طریق به شکل‌های مختلف مثل مشاوره تلفنی، تصویری یا نوشتاری (چت و ویس) درباره علائم بیماری و مشکلات خود با بهترین متخصص گوارش صحبت می‌کنید. پزشک هم با بررسی علائم موجود می‌تواند انجام آزمایش یا سایر تست‌های تشخیصی را برای شما تجویز کند و پس از بررسی نتایج آن‌ها، راهکارهای درمانی از قبیل درمان دارویی را در پیش بگیرد یا شما را به سایر پزشکان متخصص ارجاع دهد.

 

درباره‌ی زهرا علیون

همچنین ببینید

درمان فشارخون بالا

درمان فشارخون بالا

فشارخون همان نیرویی است که خون موقع گذر، به دیواره‌ی سرخرگ‌ها تحمیل می‌کند. این فشار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *