تویوتا لندکروزر 2022 به طور رسمی رونمایی شد

در میان انبوه خودروهای شاسی­‌بلند که تا این لحظه از سال 2021 معرفی شده یا در نوبت رونمایی قرار دارند، تویوتا لندکروزر 2022 بدون شک یکی از مدل‌های پرمخاطبی است که بسیاری در انتظار معرفی آن بسر می‌­برند.

تویوتا

پلتفرم جدید برای تویوتا لندکروزر 2022

هرچند برخی منتقدان اعتقاد دارند که تغییرات LC300 نسبت به نسل قبلی در حد یک فیس‌­لیفت بوده نه تغییر نسل. اما واقعیت این است که تویوتا لندکروزر 2022 لااقل در زیر پوسته کاملاً نو شده.  چراکه براساس اعلام تویوتا، این خودرو همچون توندرا 2022 روی پلتفرم TNGA ساخته شده است. کاهش 200 کیلوگرمی وزن و پایین آمدن مرکز ثقل، از مهمترین مزایای پلتفرم جدید برای این خودرو است.

تویوتا برای بهبود عملکرد در جاده ، لندکروزر جدید را به سیستم سیستم تعلیق دینامیکی سینتیک الکترونیکی (E-KDSS) مجهز کرده است. حالت های درایو Multi-Terrain Select و یک سیستم دوربین Multi-Terrain Monitor برای کمک به آفرود طراحی شده اند.

مشخصات فنی تویوتا لندکروزر 2022

یکی از مهمترین تغییرات این محصول جدید، جایگزینی پیشرانه 5.7 لیتری 8 سیلندر تفس طبیعی نسل قبل با نمونه 6 سیلندر 3.5 لیتری توربوشارژ 409 اسب بخاری است. که 650 نیوتن متر نیز گشتاور دارد. به رغم 2 سیلندر کمتر، مشاهده می کنیم که مجموع خروجی 30 اسب بخار افزایش داشته و گشتاور نیز تقریبا 108 نیوتن متر بهبود یافته است.

کاهش 200 کیلوگرمی وزن در مقایسه با لندکروزر LC200 و هچنین کاهش 10 درصدی آلایندگی هوا از دیگر دستاوردهای این محصول جدید است.

مسخصات داخلی

باتوجه به اخبار موجود، احتمال ارائه پیشرانه 3.3 لیتری توربودیزل با 305 اسب بخار خروجی و گشتاور 700 نیوتن متر ویژه برخی بازارهای خاص نیز برای لندکروزر 2022 مدنظر قرار دارد.

موتور بنزینی با جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود و خودرو طی 6.7 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد. سامانه تمام چرخ محرک به عنوان آپشن استاندارد ارائه می شود.

سیستم تعلیق بروزرسانی شده و سامانه هوشمند نمایش و انتخاب تنظیمات مناسب آفرود کیفیت رانندگی در مسیرهای دشوار را به میزان چشمگیری ارتقا داده است.

فضای کابین

لندکروزر سری 300 جدید (یا J300) تنها دومین طراحی مجدد SUV محبوب در این قرن و اولین بار از سال 2007 است. آخرین تکرار تفاوت سری اساسی با سری 200 (J200) ندارد ، اما از یک ویژگی جلوپنجره بسیار برجسته تر ، یک بسته نورپردازی جدید و یک درب عقب دوباره کار شده. این تغییرات ظریف هستند ، اما ظاهر نرم و مدرن تری به خودرو می دهند.
در داخل ، تویوتا فضای داخلی را کاملا تغییر داده است. علی رغم وجود صفحه نمایش بزرگ سرگرمی و سرگرمی به سبک تبلت ، این خودروساز سراغ کابین خلبان و داشبورد راننده زیبا و مینیمال رفته است. همانطور که برای Cruiser امروزی استاندارد است ، سه ردیف صندلی وجود دارد. ردیف عقب را می توان تا کرد تا فضای بار بیشتر شود.

کابین

دیگر امکانات فضای کابین

در فضای داخل کابین تویوتا لندکروزر 2022 نیز باید به امکان انتخاب آپشن نمایشگر 12.3 اینچی سیستم سرگرمی اشاره کرد. پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، شارژ بی سیم، دوربین 360 درجه، نمایشگر هدآپ، فرمان با قابلیت تنظیم الکتریکی، بهبود دهنده هوای داخل کابین، ورود با استفاده از سنسور اثر انگشت و … از دیگر جذابیت های فناورانه این خودرو است.

در بخش ایمنی نیز می توان به کروز کنترل تطبیقیف نور بالای تطبیقی، هشدار خروج  از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط اشاره کرد.

با وجود کاهش دو سیلندر نسبت به پیشرانه قبلی، نصب توربوشارژر دوقلو در این پیشرانه جدید باعث افزایش 30 و 108 واحدی قدرت و حداکثر گشتاور شده است. ضمن ­این‌که تولید حداکثر گشتاور در دورهای پایین و همچنین کاهش مصرف سوخت را نیز نباید نادیده گرفت. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو برابر با 6.7 ثانیه اعلام شده که برای یک شاسی‌­بلند در این ابعاد رقم مناسبی به‌شمار می‌­آید.

در فضای داخلی تویوتا لندکروزر 2022 J300، تلاش بیشتری برای جلب رضایت مشتری و بهبود زیبایی کابین انجام شده است. نمای کلی داشبورد، ساده و فاقد خطوط مورب به نظر می‌رسد. درحالی‌که انبوه کلیدهای فیزیکی، بین نمایشگر لمسی و دسته‌دنده جاسازی شده‌اند. این محصول فاقد پنل پشت فرمان دیجیتال خواهد بود. نمایشگر میانی در دو مدل با اندازه‌های ۹ اینچ و ۱۲٫۳ اینچ عرضه می‌شود.

تویوتا لندکروزر

مدل ۲۰۲۲ لندکروزر ابتدا در روسیه و کشورهای عرب منطقه خلیج فارس عرضه می‌شود. این محصول وارد بازار آمریکا نیز خواهد شد؛ اما با توجه به سوابق تجاری و استانداردهای اجباری اروپا، احتمالا به قاره سبز صادر نمی‌شود. در اروپا، پرادو با نام لندکروزر حضور دارد.

ویژگی های منحصر به فرد تویوتا لندکروزر 2022

آفرود

تویوتا از پلت فرم مدولار TNGA به عنوان پایه ای برای مدل جدید LC300 استفاده کرده است. وانت 2022 تویوتا توندرا نیز بر اساس همین پلت فرم ساخته شده. تغییر بزرگ دیگر زیر لودر لندکروزر جدید میباشد. دیگر اینجا موتور V8 وجود نخواهد داشت. در عوض ، SUV آفرود اکنون یک پیشرانه تنفس طبیعی V6 توئین توربو دریافت خواهد کرد.

در خارج ، Toyota Land Cruiser 300 دقیقاً همان ابعاد مدل 200 را دارد که برای اولین بار در سال 2007 ساخته شد. دارای فاصله زمین 230 میلی متر است ، اما همان زاویه دید و حرکت را حفظ می کند.

تویوتا برای عملکرد بهتر آفرود ، بیان چرخ بیشتری را اضافه کرده است. علاوه بر این ، تویوتا برای بهبود عملکرد ، دو قطعه جدید از فناوری جاده را اضافه کرده است. یک “مانیتور چند منظوره” وجود دارد که موانع جلوی ماشین را نمایش می دهد تا راننده بتواند آنها را راحت تر ببیند و “انتخاب چند منظوره” که به طور خودکار بهترین حالت رانندگی را با توجه به شرایط جاده انتخاب می کند.

در ادامه برای اطلاعات بیشتر میتوانید از اینجا به بخش علم و فناوری سایت نیمه شب مراجعه کنید.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

الهه منصوریان در عرض دو دقیقه قهرمان جهان شد

ساعاتی پیش الهه منصوریان، شیر دختر ووشوکار و موفق ایرانی در عرض کمتر از دو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *