تست لوازم آرایشی روی حیوانات | کدام برندها تست حیوانی ندارند؟

همه ما در طول روز از بسیاری از لوازم آرایشی‌های مختلف استفاده می‌کنیم. این لوازم آرایشی از برندهای مختلف و با کاربردهای مختلفی می‌باشند. شاید تا به امروز چیزی درباره تست حیوانی محصولات آرایشی نشنیده باشید. اما باید بدانید که بسیاری از برندهای محصولات آرایشی هنوز تست حیوانی انجام می‌دهند. در این مقاله از وب سایت نیمه شب به موضوع تست لوازم آرایشی روی حیوانات می‌پردازیم و این که کدام برندها تست حیوانی ندارند. اگر می‌خواهید درباره این ماجرا بیشتر بدانید این مقاله را از دست ندهید.

تست لوازم آرایشی روی حیوانات
تست لوازم آرایشی روی حیوانات

تست لوازم آرایشی روی حیوانات‌

شاید شما هم از آن دسته از افراد باشید که از ماجرای تست حیوانی محصولات آرایشی اطلاعی ندارند. این موضوع برای همه بسیار دردناک و ناراحت کننده است. متاسفانه بسیاری از برندها حتی مشهورترین‌های آن‌ها پیش از تولید نهایی محصولات آرایشی‚ آن‌ها را روی حیوانات تست می‌کنند. به این دلیل که پزشک‌ها بتوانند واکنش‌های آلرژی زای این محصولات را متوجه شوند‚ آن‌ها را  روی چشم، بینی، دهان و دستگاه گوارشی حیوانات آزمایش می‌کنند. برای این آزمایش‌ها معمولا از حیواناتی مانند موش، خوکچه هندی و در اغلب موارد خرگوش استفاده می‌شود. این حیوانات مواد شیمیایی زیادی را می‌بلعند یا بو می‌کنند و یا این مواد روی صورت و چشم آن‌ها تزریق می‌شود. این کار باعث می‌شود که این حیوانات درد زیادی را تحمل کنند و به کور شدن و یا خفگی آن‌ها منجر شود.

تست حیوانی چه آسیب‌هایی برای حیوانات به همراه دارد؟

سالانه حدود ۳۸ هزار حیوان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحت آزمایش مواد آرایشی قرار می‌گیرند. سلامت‚ شادابی و زندگی این حیوانات برای تولید لوازم آرایشی به خطر می‌افتد و بسیاری از آن‌ها به همین دلیل جان خود را از دست می‌دهند. در حالی که ما انسان‌ها نباید به قیمت زیباتر شدن خودمان حیوانات بسیاری را به کشتن بدهیم و یا به آن‌ها آسیب بزنیم. باید بدانید که روش‌های دیگری برای تست لوازم آرایشی وجود دارد. تولیدکنندگان لوازم آرایشی می‌توانند از روش‌هایی بدون دخالت حیوانات برای آزمایش این محصولات استفاده کنند. حتی برندهای بسیاری از این روش‌ها برای آزمایش محصولات آرایشی خود استفاده کردند و به نتایج خوبی هم دست پیدا کردند.

تست لوازم آرایشی روی حیوانات
کدام برندها تست حیوانی ندارند

این شرکت‌ها برای آزمایش تاثیر نفوذ مواد آرایشی به چشم‌ها‚ مقدار قابل توجهی مواد آرایشی را وارد چشم خرگوش می‌کنند. متاسفانه این کار در ۹۶ درصد از موارد، منجر به کوری حیوان می‌شود. سالانه چیزی حدود ۲۰ هزار خرگوش و ۲۴۰ هزار موش در آزمایشگاه‌ها بر اثر این آزمایش‌ها می‌میرند و یا تومور‌هایی به اندازه بدن خود موش و … ایجاد می‌شود.

باید بدانید که فعالان حقوق حیوانات سال‌هاست که با شرکت‌های تولید کننده این نوع محصولات آرایشی مبارزه کرده‌اند. اما متاسفانه چون این شرکت‌ها در دولت‌های اروپایی و آمریکا نفوذ بسیاری دارند‚ نتوانستند به موفقیت چندانی دست پیدا کنند. اما اتحادیه اروپا پس از ۱۳ سال قانون ممنوعیت آزمایش مواد سمی آرایشی روی حیوانات را تصویب کرد. پس طبق قانون، شرکت‌های تولید کننده لوازم آرایشی حق ندارند محصولاتی که تست حیوانی داشته‌اند را به بازار عرضه کنند. ولی متاسفانه هنوز هم ابرقدرت‌های آرایشی بهداشتی محصولات خود را روی حیوانات تست می‌کنند.

چه کاری می‌توان کرد؟

شما به عنوان فردی که هیچ دخالتی در تولید محصولات آرایشی ندارید‚ شاید تصور کنید که از دست شما کاری ساخته نیست. اما باید بدانید که همه ما می‌توانیم گامی در جهت توقف تست لوازم آرایشی روی حیوانات برداریم. همه ما به عنوان مصرف کنندگان این محصولات می‌توانیم محصولات و برندهایی که تست حیوانی دارند را تهیه نکنیم. همانطور که اشاره شد برندهای بسیاری بدون تست حیوانی محصولات توانستند نتایج بسیار خوبی را به دست بیاورند. بهتر است که به جای تهیه محصولاتی که با جان حیوانات بازی می‌کنند‚ محصولاتی را تهیه کنیم که این کار را انجام نمی‌دهند. اما چگونه محصولات بدون تست حیوانی را تشخیص دهیم؟

آزمایش محصولات آرایشی
تست محصولات آرایشی

کدام برندها تست حیوانی ندارند؟

در زمان خرید لوازم آرایشی بهترین کار این است که برندها و محصولاتی را بخرید که تست حیوانی ندارند. روی این محصولات معمولا عبارت بدون بی رحمی یا همان Cruelty Free (کرولتی فری) روی آن‌ها درج شده است. این عبارت مورد تأیید سازمان‌های بهداشت است. معنی این عبارت این است که هر چند محصول مورد نظر شما کاملا سالم و بی‌ضرر است، اما روی حیوانات تست نشده است. در واقع برند‌هایی که محصولات آن‌ها بدون تست حیوانی هستند، از مواد اولیه‌ای استفاده می‌کنند که دارای سابقه اثبات شده از نظر ایمنی می‌باشند. همچنین بسیاری از برند‌های آرایشی Cruelty Free از مواد اولیه بدون خطر برای انسان‌ها استفاده می‌کنند. پس محصول نهایی معمولا طبیعی است و نگرانی درباره مصرف آن وجود ندارد.

تصویر زیر برخی از نمادهایی را نشان می‌دهد که وجود آن‌ها روی محصولات نشانگر عدم تست حیوانی آن‌ها می‌باشد.

کدام برندها تست حیوانی ندارند
کدام برندها تست حیوانی ندارند

درباره براش‌هایی که توسط برندهای بدون تست حیوانی یا Cruelty Free هستند‚ باید بدانید که به دلیل استفاده نشدن از بافت بدن حیوانات‚ این براش‌ها بسیار تمیزتر هستند. براش‌های دست ساز، معمولا بهداشتی‌تر هستند و به راحتی تمیز می‌شوند. مخصوصا در صورتی که پوست شما مستعد آکنه باشد، بهتر است از براش‌های بدون تست حیوانی استفاده نمایید.

علاوه بر این باید بدانید که تهیه این حیوانات برای آزمایش مواد آرایشی نیز یک تجارت بزرگ و سودآور می‌باشد. حداقل ۲۰ شرکت رسما در آمریکا به این کار مشغول هستند و با روش‌های ظالمانه‌ای حیوانات را دستگیر و حمل و نقل می‌کنند.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

درشت کردن چشم با آرایش

11 ترفند درشت کردن چشم با آرایش

چشم های بزرگ در نوع خود زیبا هستند و یک موهبت الهی محسوب می شوند. …

یک نظر

  1. تا بحال به این موضوع فکر نکرده بودم مرسی از آگاه سازیتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *