برنامه قطعی برق همدان ۱۴۰۰ + به روز رسانی در تیرماه ۱۴۰۰

با شروع فصل گرم تابستان و افزایش مصرف برق، خاموشی های برنامه ریزی شده نیز آغاز می شود. با این وضعیت شهروندان منتظر انتشار جدول قطعی برق استان همدان هستند. این اصلاحیه در تاریخ ۱۴ تیرماه منتشر شده است. که اصلاحیه ای بر جداول قبلی است.

قطعی برق همدان

 قطعی های پراکنده برق در همدان پیش از شروع تابستان آغاز شده است با این وضعیت مردم منتظر انتشار جدول قطعی برق همدان هستند. تا به امروز چند استان جدول های خاموشی برنامه ریزی شده خود را منتشر کرده اند که استان البرز، خرسان رضوی و اصفهان جزو آنها هستند. به گفته مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور مشترکان  تا قبل از انتشار جدول خاموشی می توانند به مراجعه به اپلیکیشن برق من از برنامه های خاموشی مطلع شوند. مشترکان می توانند قطعی برقی منطقه خود را نیز در این اپلیکشین ثبت کنند. مصرف برق در روزهای اخیر به علت افزایش دمای هوا افزایش یافته و همین موضوع تامین برق در کشور را با مشکل مواجه کرده و سبب شده است تا همانند سال های گذشته  خاموشی های برنامه ریزی شده در تمام استان های کشور اجرا شود.

برنامه زمان بندی قطعی برق همدان طبق جدول زیر می باشد:

این اصلاحیه در تاریخ ۱۴ تیرماه منتشر شده است.

 

همچنین گروه بندی ها طبق جداول زیر مشخص می شود:

همچنین برنامه خاموشی‌های برق استان همدان از طریق لینک http://www.edch.ir/PageContent/161 و یا با شماره‌گیری کد دستوری #21121*6655* نیز در دسترس می‌باشد.

اعلام جزئیات جداول خاموشی برق در کشور

سخنگوی صنعت برق در خصوص جدول خاموشی برق در کشور توضیحاتی را ارائه کرد.مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به خبری مبنی بر انتشار جداول خاموشی در کشور گفت:در شرکت برق برنامه ریزی هایی برای طرح های مدیریت مصرف برق انجام داده ایم.

او ادامه داد:اگر تراز تولید برق با میزان مصرف در کشور برابر نباشد  با مشکل رو به رو می شویم، برنامه خاموشی‌های احتمالی نیست و اگر مشترکان همکاری لازم را داشته باشند، خاموشی‌ها اعمال نمی‌شود.

سخنگوی صنعت برق در خصوص جدول خاموشی در کشور بیان کرد:در حال حاضر جدولی برای خاموشی منتشر نشده است و قبل از انتشار جدول خاموشی مشترکان در اپلیکیشن برق من می توانند از برنامه خاموشی ها مطلع شوند و ما قطعا اطلاع رسانی لازم را انجام خواهیم داد.

گفتنی است، بر اساس آخرین آمار سرعت رشد مصرف برق در کشور افسارگسیخته شده و طی روزهای اخیر، شاهد ثبت پیک‌های مصرف برق به مقادیری هستیم که در زمان مشابه سال‌های گذشته بی سابقه بوده اند و برای نخستین بار در تاریخ کشور در اردیبهشت ماه شاهد رسیدن رکورد مصرف برق به مرز ۵۴ هزار مگاوات بودیم.

طبق آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران در روز بیست و نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مصرف برق در پیک روزانه به ۵۳ هزار و ۷۵۹ مگاوات رسید. این در حالی است که پیک مصرف برق در روز مشابه سال قبل، ۴۵ هزار و ۲۷۰ مگاوات بوده و رشد بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی نسبت به زمان مشابه سال قبل داشته است. از سوی دیگر امسال صنعت برق با پدیده جدیدتر استخراج رمز ارز خانگی به دلیل افزایش بهای این ارز  روبرو است. همین جذابیت سبب فعالیت بیشتر برای استخراج رمز ارز از برق با بهای کم خانگی شده و معضل صنعت برق را تشدید کرده است، البته صنعت برق از برخورد قاطع و جدی با استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارزها خبر داده است.

درباره‌ی زهرا علیون

همچنین ببینید

برندگان دهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا

برندگان دهمین جشنواره فیلم های ایرانی استرالیا+ اسم فیلم

جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا (IFFA) یکی از جشنواره‌های فیلم است که در استرالیا با محوریت …

7 نظر

  1. ممنون که اطلاع رسانی کردید

  2. چه جالب از این به بعد باید به جای برنامه هفتگی مدرسه، برنامه قطعی برق رو به دیوار خونه بزنیم

  3. خيلي بده قطعي برق

    • عاطفه عرفان

      خیلیی 🙁 حداقل طبق برنامه بره میتونیم برای کارهامون برنامه ریزی کنیم

  4. کاش منطقه بمدی ها رو نقشه بود.میشد راحت تر پیدا کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *