انواع مدل کشیدن خط چشم روزانه و مهمانی

خط چشم کشیدن، بخش بزرگی از آرایش چشمی را به خود اختصاص می دهد و اهمیت زیادی دارد که مدل های مختلف کشیدن خط چشم روزانه و مناسب میهمانی را شناخته و آن ها را به درستی به کار بگیرید. در این مطلب به معرفی انواع مدل کشیدن خط چشم روزانه و مهمانی پرداخته و بهترین ترکیب های آن ها را دنبال خواهیم کرد.

با ما همراه باشید.

انواع مدل خط چشم کشیدن

برای آن که بتوانید بهترین مدل خط چشم کشیدن را در آرایش چشمی خود به کار بگیرید، پیش از هر چیزی باید فارغ از این که سبک روزانه یا مهمانی را انتخاب می کنید، به فرم چشم های خود دقت داشته باشید. قطعا مدل های مختلف خط چشم کشیدن برای فرم های گوناگون چشم ها مناسب بوده و ممکن است یک فرم که روی یک مدل چشم زیبایی زیادی دارد، با فرم چشم های شما به هیچ وجه متناسب نباشد.

خط چشم ساده برای تمام فرم چشم ها

یکی از مدل های ساده خط چشم که اتفاقا تقریبا برای تمام فرم چشم ها مناسب است، مدل خط چشم ساده می باشد. برای کشیدن این مدل خط چشم، کافی است که خطی اریب از میانه خط رویش مژه هی خود به سمت بیرونی کشیده و آن را به اندازه یک تا دو میلی متر ضخامت در نظر بگیرید. سپس این خطر را به بخش داخلی چشم با ضخامت به مراتب کمتر (چیزی نزدیک به یک سوم یا یک دوم میلی متر) امتداد دهید. در نظر داشته باشید که این خط چشم نباید از گوشه بیرونی چشم، بیش از یک میلی متر، بیرون برود.

 

خط چشم نیمه؛ مناسب روزمره

برای کشیدن خط چشم نیمه، باید به خوبی از سایه های چشمی کمک بگیرید. این خط چشم بیشتر برای استفاده در آرایش روزانه مناسب است. به این صورت فرم  دهی به حالت چشم ها، از طریق سایه زدن میسر شده و بخش یا بهتر بگوییم نیمه دوم که به سمت بیرونی چشم جهت دارد را با یک خط چشم نیمه و کوتاه، تکمیل خواهید کرد. این فرم آرایش چشمی برای آن دسته از افرادی که معمولا علاقه مند به استفاده از سایه های تند و پررنگ هستند، فوق العاده مناسب خواهد بود. لازم به ذکر است که شما می توانید از خط چشم نیمه هم در مناسبت های روزانه و هم در میهمانی های خود استفاده کنید.

خط چشم قوسی برای آرایش گربه ای

اگر می خواهید چشم هایتان فرم گربه ای به خود گرفته و به سمت بالا متمایل شود، باید از خط چشم قوسی استفاده کنید. اهمیت زیادی دارد که برای خرید بهترین Eye Liners نیز فرم قلموی آن را در نظر بگیرید. کشیدن خط چشم گربه ای برای میهمانی ها مناسب بوده، البته در صورتی که نازک و کوتاه کشیده شود؛ می تواند به عنوان یک آرایش چشمی مناسب روزمره نیز در نظر گرفته شود. این فرم خط چشم نیاز به مهارت زیادی نیز دارد. از این روی اکثر مواقع برای افرادی که تبحر زیادی در کشیدن خط چشم گربه ای ندارند، توصیه می شود که از چسب برای نظم دادن به مدل خط چشم هر دو چشم خود استفاده کنند.

 

برای کشیدن خط چشم گربه ای، باید از یک چهارم انتهایی خط رویش مژه های خود، هلال خط چشم را به سمت بالا برده و یک خط قوس دار به سمت شقیقه ها بکشید. دقت داشته باشید که میزان حلال خط چشم بستگی به فرم چشم های شما داشته و همینطور ضخامت آن می‌تواند از خیلی کم داخلی بیشتر و به طور کلی در فرمی خط چشم ضخیم تعیین شده و در نظر گرفته شود در اینستا برای اینکه بتوانید بهترین سبک از خط چشم گربه ای را در آرایش چشمی خود پیاده کنید باید بیش از هر چیزی به فرم چشمها دقت کرده و تصمیم بگیرید که آیا قرار است این یک آرایش روزانه بوده یا برای یک مهمانی آماده می‌شوید.

بدیهی است که برای داشتن یک آرایش مناسب مهمانی ترجیحاً کشیدن خط چشم ضخیم تر در فرم گربه‌ای زیبایی بیشتری به همراه خواهد داشت اما اگر قرار است این یک آرایش روزانه باشد توصیه می کنیم که فرم گربه های خط چشم خود را نازک و کوتاه بکشید.

خط چشم مصری و کلئوپاترایی

خط چشم مصری، فرم دیگری از کشیدن خط چشم است که اگر چه آن قدرها رواج و رونق ندارد، اما در صورتی که به چشم های شما این فرم سازگاری داشته باشد؛ می توانید از حالت بسیار زیبا و شیک آن بهره مند شوید. برای کشیدن خط چشم مصری کمترین حالت هلال را در فرم خط چشم داشته و بیشتر به دنبال ایجاد خطی صاف هستیم که همان آرایش مصری کلئوپاترایی را یادآوری می کند.

برای این منظور باید از میانه‌های محل رویش مژه ها یعنی همان جایی که برای کشیدن خط چشم به سراغ پلک می رویم، خطی صاف به سمت بخش بیرونی چشم کشیده و تا حد امکان سعی کنید که صافی و تیزی آن را حفظ نمایید.

سپس به سراغ بخش داخلی چشم ها رفته و خطی درست روی محل رویش مژه ها و متناسب با اندازه هلال آن ترسیم کرد و به خطی که از میان آغاز کرده بودید آن را برسانید.

لازم به ذکر است که خط چشم مدل مصری معمولاً برای چشم هایی که فرمی به سمت پایین دارند، آنقدرها مناسب نبوده و باعث خواهد شد تا جهت آنها به سمت پایین شدیدتر شده و تا حدودی آرایش چشم را تحت تاثیر منفی خود قرار دهد.

سخن پایانی

در بالا به معرفی انواع مدل کشیدن خط چشم روزانه و مهمانی پرداختیم. شما برای خط چشم کشیدن چه مدل های دیگری را می شناسید که در بالا آن ها را معرفی نکرده باشیم؟ این مدل ها را با توضیح نحوه ترسیم با ما و دیگر کاربران وب سایت به اشتراک بگذارید. پیشنهاد می کنیم که این مطلب را برای دوستان و نزدیکان خود ارسال کرده و آن ها را نیز با مدل های مختلف خط چشم کشیدن آشنا کنید.

درباره‌ی زهرا علیون

همچنین ببینید

چه زمان نباید از روغن برای پوست سر استفاده کرد؟

روغن تراپی کف سر یک روش طبیعی و عالی برای تقویت و رفع مشکلات مو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *