آخرین جزئیات حادثه هولناک ارشا اقدسی بدلکار ایرانی

به گزارش نیمه شب ارشا اقدسی بدلکار سرشناس کشورمان در بیمارستان سان جورج روم بیروت دار فانی را وداع گفت و جهت اطلاع از آخرین جزئیات حادثه هولناک ارشا اقدسی بدلکار ایرانی به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

در روزهای اخیر بحث سانحه هولناک برای یک بدلکار سرشناس دیگر ایرانی بسیاری از ایرانی ها را نگران کرد.

ماجرا از این قرار بود که ارشا اقدسی بدلکاری مطرح ایرانی در حال کار بر روی پروژه‌ای در بیروت و هنگام بازسازی صحنه‌ای از یک تصادف دچار سانحه شده و در بیمارستان بستری شد.

حتی چند شب گذشته برخی رسانه ها از مرگ اقدسی خبر دادند، در شرایطی که پزشکان شانس زنده ماندن او را تنها یک درصد اعلام کرده بودند.

آخرین جزئیات حادثه هولناک ارشا اقدسی بدلکار ایرانی

اما ارشا اقدسی اولین بدلکار ایرانی نیست که در سال های اخیر در نتیجه حوادث تلخ جانش را از دست می دهد.

بلکه بدلکاران ایرانی دیگری از جمله پیمان ابدی و محمد بزرگی بودند که به سرنوشت های تراژدیکی همچون وی دچار شدند.

بیوگرافی ارشا اقدسی

ارشا اقدسی ۱۴ اردیبهشت ۱۳۶۱ متولد شد، وی مربی آی کیدو، اولین مربی بانجی ایران و اولین مربی تونل باد صبا در ایران بود که تأسیس گروه بدلکاران ۱۳ و حضور در چندین فیلم خارجی و هالیوودی به عنوان بدلکار را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

این بدلکار در جریان همکاری با یک فیلم سینمایی خارجی در لبنان در روز چهارشنبه ۶ مرداد دچار حادثه شد.

خودروی ارشا اقدسی که به‌عنوان بدلکار در این فیلم حضور داشت، در حین فیلم‌برداری صحنه‌ای مربوط به چپ شدن ماشین، واژگون شد.

وی روزهای گذشته در بیمارستان بیروت بستری بود و پزشکان امید به زنده ماندن او را تنها یک درصد اعلام کرده بودند.

او در طول حرفهٔ خود در فیلم‌های گوناگونی نظیر اسکای‌فال (۲۰۱۲)، مرگ روشنایی (۲۰۱۴) و کونگ فو یوگا (۲۰۱۷) ایفای نقش کرده‌است. او بنیان‌گذار بدلکاران ۱۳ بود.

وی در اثر حادثه ای که هنگام بدلکاری در یکی از فیلم ها در بیروت انجام می داد از ناحیه سر به شدت آسیب دید و بعد چند روز در تاریخ ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۰ درگذشت.

اقدسی از کودکی ورزش را دنبال می‌کرد و به دنبال فعالیت‌های ورزشی اش، آی کیدو را فرا گرفت و مربی آن شد.

در سال ۸۴ به دنبال موفقیتش در کسب بورسیهٔ تحصیلی در رشتهٔ تربیت بدنی، عازم ایتالیا بود که از طریق یک آگهی برای دوره‌های بدلکاری با پیمان ابدی آشنا و در ایران ماندگار شد و بدلکاری را ادامه داد، تا جایی که توانست سرمربی کلاس‌های بدلکاری پیمان ابدی و اولین مربی بانجی جامپینگ ایران و نیز اولین مربی تونل باد صبا در ایران شود.

سپس اقدسی در ۱۳ بهمن ۱۳۸۵ گروه بدلکاران ۱۳ را تأسیس کرد و فعالیت‌های خود را با گروهش در ایران و عرصهٔ بین‌الملل ادامه داد. او سپس برای برگزاری مسابقه آب و آتش، مجری شبکه نسیم شد.

اولین تجربهٔ فیلم‌سازی اقدسی، فیلم کوتاهی بود با عنوان جمشید آریا که برای تجلیل بازیگر اکشن ایرانی جمشید هاشم پور با حضور قهرمانانی همچون یوسف کرمی، احسان روزبهانی و حامد پورطالب در یک روز ساخته شده و در جشن حافظ به نمایش درآمد. همچنین فیلم او در جشنواره بین‌المللی فیلم جیپور دیپلم افتخار گرفت.

بیشتر بخوانید : بیوگرافی شهرزاد کمال زاده و عکس های او

اقدسی روز چهارشنبه ششم مرداد ماه ۱۴۰۰ در جریان همکاری با یک پروژه سینمایی در بیروت و به هنگام ضبط صحنه‌ای مربوط به چپ کردن ماشین، دچار حادثه‌ای سنگین شد که به دنبال آن، او را به بیمارستانی در بیروت منتقل کردند

او در ورزش‌های همچون کاراته،  سابقهٔ مربی گری در رشتهٔ رزمی آی کیدو، و نیز اسب سواری، کمانگیری روی اسب، چتربازی، سقوط آزاد، بیس جامپینگ، کار با طناب، پارکور و ورزشهای رزمی سینمایی فعالیت داشت.

درگذشت ارشا اقدسی

ارشا اقدسی ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ در بیمارستان درگذشت و نزدیکان این بدلکار خبر فوت او را تأیید کردند.

ضربه به گردن ارشا خیلی شدید بوده و چند ثانیه خون و اکسیژن به مغز او نرسیده است.
موقعی که ارشا به بیمارستان رسید، قلب و تنفس او متوقف شده بود و ارشا را احیا کردند اما نتایج این احیا رضایت بخش نبود و ارشا بعد از کما به خوابی ابدی رفت.

آخرین جزئیات حادثه هولناک ارشا اقدسی بدلکار ایرانی

اهدای عضو ارشا اقدسی

ارشا اقدسی وصیت کرده است اگر دچار مرگ مغزی شد، اعضای بدنش را اهدا کنند.

آیا ارشا اقدسی ازدواج کرده بود ؟

آنطور که شواهد نشان داده می شود ارشا اقدسی مجرد بوده و هرگز ازدواج نکرده است.

برخی رسانه ها از ازدواج ارشا اقدسی و مهسا احمدی بانوی بدلکار ایرانی نوشته اند اما صحت و سقم آن تایید نشده است .

مهسا احمدی شاگرد قدیمی ارشا اقدسی اولین دختر بدلکار ایرانی است که در پروژه های بزرگ سینمایی حضور دارد. مهسا احمدی درباره چگونگی ورود به دنیای بدلکاران می‌گوید: «در ایران برای دختران فقط تا ۱۷ سالگی امکان حضور در تیم ملی ژیمناستیک وجود دارد. بعد از ۱۷سالگی که ژیمناستیک را کنار گذاشتم، از ۶سال پیش، وارد گروه بدلکاری ۱۳ شدم.»

یکی از بزرگ ترین افتخارات گروه سیزده و خانم مهسا احمدی این است که وی توانست جایزه ویژه ی بدلکاری هالیوود را از آن خود کند.

جالب است که بدانید این دو بدلکار جوان، ارشا اقدسی و مهسا احمدی در جدیدترین پروژه جیمزباند نیز حضور داشته اند.

مادر ارشا اقدسی و خواهرش کیست؟

مادر ارشا اقدسی فرزانه موجودی است که بغیر از ارشا یک دختر به نام آرزو هم دارد.

دل نوشته نگار جواهریان برای ارشا اقدسی

نگار جواهریان، در دوره ی کمای ارشا اقدسی با انتشار یک متن و عکس در صفحه اینستاگرامش، نسبت به بروز حادثه برای  بدلکار سرشناس کشورمان که سر صحنه یک فیلم در لبنان دچار حادثه شده واکنش نشان داد.

این بازیگر در پست اینستاگرامی‌اش نوشته است:

«ارشای عزیز، برگرد
حضور پر از زندگی و جسارتت جلوی چشمهایم است و به این فکر می‌کنم که هر بار دیدمت، به خودم گفتم بابا آدم چه کارها که نمی‌تواند بکند، چه لذت‌ها می‌تواند ببرد از بودنش و طبیعت و…و چقدر می‌تواند بیشتر از توان خودش باشد و همیشه یاد کلی آرزوی فراموش شده افتادم.

آرزو می‌کنم، آرزو می‌کنم، آرزو می‌کنم، خدا تو را به مادرت برگرداند.»

سخن نهایی

مرگ ارشا اقدسی غمی بزرگ بود بر دلهای همه .

اما باید در برابر مصلحت حق ، سر تسلیم فرود آورد.

برای ارشا اقدسی عزیز طلب مغفرت و برای خانواده محترمش طلب صبر و شکیبایی از درگاه ایزد منان داریم.

درباره‌ی فرناز باقری

فرناز باقری هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت از دانشگاه بوعلی سینا ، معلم هستم و به دلیل کار در محیط مدرسه، همواره در حال خواندن و یادگیری مطالب جدید هستم، و در تلاشم تا آموخته هایم را در زمینه های مختلف در وب سایت نیمه شب بنویسم، امیدوارم مطالبی که می نویسم مورد پسند شما واقع شود.

همچنین ببینید

برندگان دهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا

برندگان دهمین جشنواره فیلم های ایرانی استرالیا+ اسم فیلم

جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا (IFFA) یکی از جشنواره‌های فیلم است که در استرالیا با محوریت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *