تیک تاک به Oracle فروخته شد

برنامه تیک تاک چیست؟
تیک تاک در آمریکا
برنامه تیک‌ تاک به کاربران اجازه می‌ دهد که موزیک‌ ویدئوهای بسیار کوتاه ۳ الی ۱۵ ثانیه‌ای بسازند. با استفاده از موزیک و جلوه های ویژه، فیلم های عالی خود را با گرفتن لحظات خنده دار و خاطره انگیز برای به اشتراک گذاشتن با دنیا استفاده کنید. فیلم های خود را با فیلترها و جلوه های ویژه، برچسب های سرگرم کننده، موسیقی و غیره بگیرید. 100+ برچسب ایموجی و فیلترهای چهره سرگرم کننده به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته تا شما ویدیوهای خود را زیباتر کنید.
برنامه تیک تاک یک شبکه اجتماعی چینی است که از طریق گوشی های هوشمند دارای سیستم عامل ios و اندروید قابل دسترس است.

چرا این روزها از برنامه تیک تاک زیاد استفاده می شود؟
تیک تاک استفاده
برنامه ‏‏TikTok تیک تاک یک پلتفرم اجتماعی کوتاه ویدئویی است که توسط موسیقی قدرت گرفته است. هنرمندانی که رقص، سبک آزاد یا عملکردی دارند، تشویق می شوند تا تخیل خود را به شکلی لگام گسیخته و بیانی آزادانه تنظیم کنند. تیک تاک برای نسل جدید سازندگان طراحی شده است که به کاربران اجازه می دهد تا به سرعت و به آسانی فیلم های منحصر به فرد کوتاه را برای اشتراک گذاری با دوستان و جهان ایجاد کنند. تیک تاک معیار فرهنگی جدید برای سازندگان جوان است.

اما تیک تاک به تازگی در آمریکا ممنوع شده امروز به بررسی قدم به قدم تیک تاک در آمریکا میپردازیم:
تیک تاک امریکا
TikTokبه Oracle فروخته شد، Walmart کنار گذاشته شد تا امنیت آن توسط بایدن تایید گردد.

واشنگتن – آمریكا برنامه دارد TikTok را مجبور به فروش به گروهی از جمله Oracle Corp کند. و Walmart Inc برای مدت نامعلومی متوقف شده است، افراد مطلع از این جریانات گفتند، رئیس‌جمهور بایدن بازنگری گسترده ای در تلاش های خود برای رفع خطرات امنیتی بالقوه از شرکت های فن آوری چینی انجام دهد.

اواخر روز چهارشنبه ، در طی یک اقدام جدید، دولت بایدن درخواست دادخواست تجدیدنظر دولت از دستور قاضی دادگاه منطقه ای فدرال در ماه دسامبر را علیه ممنوعیت TikTok به تأخیر انداخت.
در یک پرونده قضایی ، دولت بایدن گفت که بررسی عملکرد آژانس را آغاز کرده است که به آن کمک می کند تا تعیین کند آیا تهدید امنیت ملی مورد استناد دولت ترامپ همچنان حکم این ممنوعیت را دارد؟
در پرونده تشکیل شده توسط وزارت دادگستری گفته شد که با درخواست تأخیر TikTok و ByteDance مخالف است.
در یک پرونده قضایی ، دولت بایدن گفت که بررسی عملکرد آژانس را آغاز کرده است که به آن کمک می کند تا تعیین کند آیا تهدید امنیت ملی مورد استناد دولت ترامپ همچنان حکم این ممنوعیت را دارد.
در پرونده تشکیل شده وزارت دادگستری گفته است که با درخواست تأخیر TikTok و ByteDance مخالف است.

گفتگوها بین نمایندگان ByteDance و مقامات امنیت ملی ایالات متحده ادامه دارند.
افرادی که در جریان گفتگوها هستند گفتند که بحث ها بر روی امنیت داده ها و راه های جلوگیری از دسترسی دولت چین به اطلاعاتی است که TikTok در مورد کاربران آمریکایی جمع می کند.

سخنگوی شورای امنیت ملی (امیلی هورن) گفت: ما قصد داریم یک رویکرد جامع برای تأمین امنیت داده های ایالات متحده ایجاد کنیم که به طیف وسیعی از تهدیدات ما پاسخ دهند. این رویکردها شامل خطر ناشی از برنامه های چینی و سایر نرم افزارهایی است که در ایالات متحده کار می کنند. در ماه های آینده، انتظار داریم موارد خاص را با توجه به درک جامع از خطرات پیش رو بررسی کنیم.

آقای ترامپ سال گذشته ممنوعیت TikTok را با هدف اجبار به فروش برنامه محبوب اشتراک ویدیو به یک گروه دارای اکثریت مالکیت ایالات متحده صادر کرد.
TikTok در ماه نوامبر از دادگاه تجدیدنظر فدرال در واشنگتن خواست تا دستور واگذاری را خنثی کند و آن را خودسرانه و دمدمی مزاج خواند.
TikTok گفت که آماده است تا در مورد راه های دیگر برای رسیدگی به نگرانی های امنیتی دولت بحث کند.

گفتگوها بین کمیته سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده و TikTok برای حل مشکلات همچنان ادامه دارد، به گفته برخی از افراد یکی راه حل های احتمالی شامل استفاده از شخص ثالث مورد اعتماد برای مدیریت داده های TikTok است که طی این فرایند نیازی به فروش کامل tiktok نیست.

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید ، جن پسکی روز چهارشنبه از بحث درباره جزئیات بررسی Cfius خودداری کرد.
خانم پسکی در جلسه مطبوعاتی روزانه خود گفت: “من به طور گسترده ای یادآوری می کنم که ما در حال ارزیابی جامع خطرات موجود در داده های ایالات متحده از جمله از TikTok هستیم و آنها را به روشی قاطع و موثر برطرف خواهیم کرد.

ژانگ ییمینگ ، بنیانگذار ByteDance ، در سال گذشته با وجود درخواست سرمایه گذاران بزرگ غربی خود برای فروش TikTok مقاومت کرد.
به گفته کارمندان ، آقای ژانگ اخیراً با کارمندان ByteDance در سطح جهانی صحبت کرده و آنها را به ادامه کار تشویق کرده و منتظر عبور از طوفان های سیاسی است.

افراد مطلع از این وضعیت گفتند که اوراکل ، والمارت و دیگران هنوز هم می توانند در یک معامله احتمالی شرکت کنند ، اما این امر به چگونگی پیگیری ابتکاراتی که دولت بایدن علیه TikTok توسط کاخ سفید آقای ترامپ انجام می دهد بستگی دارد.

در تاریخ 18 فوریه ، پاسخ رسمی دولت به اعتراض دادگاه TikTok علیه دستور اجرایی آقای ترامپ در انتظار است. وزارت دادگستری از اظهار نظر درمورد ادامه دفاع از دستور آقای ترامپ خودداری کرد.
دستور نهایی ترامپ تیک تاک
بررسی دولت بایدن توسط مقاماتی انجام می شود که بعضا انتقاداتی را در مورد هدف گیری آقای ترامپ از شرکت های فن آوری چینی انجام داده اند، اگرچه آنها طیف وسیعی از دیدگاه ها را در مورد نحوه پاسخگویی به این چالش پیچیده بیان کرده اند.

جیک سالیوان، مشاور جدید امنیت ملی آقای بایدن و کورت کمبل ، هماهنگ کننده وی در کاخ سفید در سیاست چین، علناً از سرکوب آقای ترامپ علیه شرکت های فناوری چینی مانند هواوی انتقاد کرده و آن را یک جانبه و ناهماهنگ با سایر کشورهای غربی دانسته اند.
او در توییت دیگری گفت:من تهدید به نظارت چین را جدی می گیرم ، اما خبر خوشحال کننده ای است که ممکن است دادگاه ها شروع به عقب نشینی از قدرت اجرایی بی حد و حصر کنند ، ”
و طبق اخرین اخبار walmart همچنان به همکاری با tiktok ادامه میدهد.

درباره‌ی تیم تحریریه نیمه شب

همچنین ببینید

زمان بارش شهابی بَرساوُشی در سال 1400

آیا می خواهید “ستاره های دنباله دار” را ببینید؟ تاریخ های اصلی بارش شهابی بزرگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *